Gemeente Delfzijl

VOORSTEL

09-02-1999

Ontmoetingsplek jongeren

Burgemeester en wethouders van Delfzijl stellen de raad voor om een ontmoetingsplek voor jongeren in Farmsum te realiseren.

Hart van de ontmoetingsplek is een dug-out, bestaande uit twee halfopen zeecontainers, sober en doeltreffend ingericht. Er omheen worden een tafeltennistafel met 'tribunes' geplaatst. Verder komt er een basketbalveld, een voetbalveldje en een volleybalveld.

De ontmoetingsplek is een project van de jongerenprojectgroep. De jongerenprojectgroep is een onderdeel van de Vereniging voor Dorpsbelangen en Volksvermaken te Farmsum. Samen met de voorzitter van het dorpshuis, de voorzitter van de dorpsvereniging, de jongerenwerker van de SKWD (Stichting Sociaal Kultureel Werk Delfzijl) en de omgevingskunstenaar Ger de Wilde, vormen zij de bouwcommissie.

Om het project financieel mogelijk te maken doen de jongeren veel zelf. Verscheidene fondsen hebben al een financiële bijdrage toegezegd. De gemeente geeft subsidie. Als de gemeenteraad akkoord gaat met het voorstel, kan – als de weersomstandigheden het toelaten – dit voorjaar de eerste spa de grond in.

De jongerenontmoetingsplek wordt gerealiseerd aan de Borgshof. Belangrijk is dat uitgegaan wordt van de jeugd en jongeren (12-22 jaar) zelf willen. Dit bleek goed mogelijk omdat de jongeren zelf al een plan hadden gemaakt voor een (buiten-) ontmoetingsplaats. Aanleiding voor dit project vormden signalen van de jongeren zelf, de buurtbewoners, de ouders, de politie en de stuurgroep Farmsum dat er onder de jeugd behoefte is aan activiteiten op een eigen plek.

Nadere informatie over dit voorstel verstrekt wethouder A.J. Huisman, telefoon 0596-639911.

Zoekwoorden:

Deel: ' Ontmoetingsplek voor jongeren in Farmsum '