DENDA MULTIMEDIA

Oorlog tussen KPN en DENDA over Telefoon CD-ROMs losgebarsten

Persbericht, 26 januari 2000

Oorlog tussen KPN en DENDA over Telefoon CD-ROMs losgebarsten. Monopolie KPN op telefoongidsen definitief gebroken

DENDA brengt vandaag in samenwerking met Gouden Gids B.V. haar nieuwe CD-ROM 'Nationale Telefoongids' op de markt. Zij is daarmee 400% goedkoper dan de CD-foongids van KPN.

Met de introductie van de Nationale Telefoongids komt echter geen einde aan de al jaren voortdurende strijd tussen de Oldenzaalse software-uitgever 'DENDA Multimedia' en de Telecom Gigant. Op de dag van introductie van de 'Nationale Telefoongids' heeft KPN middels een dagbladcampagne een prijsverlaging aangekondigd waarbij wederom de consument een rad voor ogen wordt gedraaid. Het gaat hierbij namelijk om een verouderde versie uit maart 1999 die voor 25% van de prijs van een dag eerder wordt aangeboden.

DENDA directeur Niels Menko is van mening dat de prijsactie van KPN een regelrechte aanval is op de 'Nationale Telefoongids' met als enig doel om de markt voor nieuwe toetreders te verzieken.

Menko: 'KPN misleidt de consument door in haar advertenties bewust niet te vermelden dat het hier om een oude versie gaat. Hierdoor lijkt het alsof een fikse korting wordt verstrekt op een nieuw product. De data op de CD-foon van maart 1999 zijn echter hopeloos verouderd. Per jaar veranderen er namelijk meer dan 1 miljoen abonnee-gegevens.'

Kort Geding

DENDA zal vandaag nog een Kort Geding aanspannen tegen KPN waarin zij een rectificatie van eist. DENDA vindt in de eerste plaats dat middels de advertentie-campagne de consument ernstig wordt misleid. Ten tweede leidt DENDA hierdoor ernstige schade.

De 'Nationale Telefoongids' ligt vanaf vandaag bij alle bekende CD-ROM verkooppunten.

Voor meer informatie over dit bericht kunt u terecht bij: DENDA Multimedia b.v. Niels Menko, directeur, tel. 0541-570 200 of per e-mail menko@denda.com

26 jan 00 15:21

Deel: ' Oorlog tussen KPN en DENDA over Telefoon CD-ROM barst los '