Amsterdam, 23 november 1999

OPBRENGST BIG BROTHER-VEILING NAAR KINDERHULP

De eerste veilingen van Big Brother-spullen, georganiseerd door Big Brother vof in samenwerking met Internet-veilinghuis QXL.nl zijn inmiddels afgelopen. De opbrengst van het Big Brother-koffertje is 3603 gulden, het 'kunstwerk' van weekopdracht drie bracht 666 gulden op en een gesigneerde Big Brother-cd ging voor 475 gulden naar de hoogste bieder.

Bezoekers van de sites van Big Brother (www.big-brother.nl) of van QXL.nl (www.qxl.nl) kunnen nog tot 28 november bieden op het bad- en beddengoed uit het Big Brother-huis. Op dit moment staat de prijs van de wasmand op 43 gulden en die van het leeslampje op 56 gulden. Vanaf 29 november zullen ook de keuken- en huiskamerartikelen per opbod te koop zijn. De QXL-opbrengsten gaan, in de geest van wat de bewoners zouden waarderen, naar het Nationaal Fonds Kinderhulp.

Kinderhulp brengt geld bijeen voor kinderen die te maken hebben met jeugdhulpverlening. Dat zijn er ongeveer 140.000. Ca. 1 op de 20 kinderen in Nederland! In toenemende mate spelen daarbij kwesties als verwaarlozing en mishandeling een rol. De directe hulp en de opvang van deze kinderen is goed geregeld. Maar voor dingen die echt kleur aan hun bestaan geven, en die voor de meeste kinderen heel normaal zijn, is vaak geen geld. Daar springt Kinderhulp bij.

QXL.com, het moederbedrijf van QXL.nl, is een pan-Europees online veilinghuis, waar consumenten en bedrijven artikelen per opbod aanbieden. Dit kan 24 uur per dag, zeven dagen per week en in vijf verschillende talen en valuta. Kopers kunnen bieden op elk artikel dat op een van de QXL-sites wordt aangeboden door QXL-leden, handelaren of QXL zelf. De meest uiteenlopende producten en diensten zijn te vinden op de QXL-sites. QXL.com startte in 1997 in Engeland. Sindsdien is het bedrijf snel gegroeid en is het actief op Europees niveau. Na Groot-Brittannië (www.qxl.com), Duitsland (www.qxl.de), Frankrijk (www.qxl.fr) en Italië (www.qxl.it) is Nederland het vijfde land waar QXL.com een eigen vestiging opent. Elke vestiging heeft een eigen team met klantenservice, ondersteuning en een manager die de locale situatie kent, zodat gebruikt gemaakt wordt van de voordelen van een internationale en een nationale organisatie.

Voor aanvullende informatie kunt u contact opnemen met: DLV Public Relations
Christel van der Boom