Opel Speedster-conceptcar voor eind van het jaar 2000 op de markt

(19 Mei 1999)

PERSBERICHT:

Opel zal de opzienbarende Speedster-conceptcar, gepresenteerd op de Show van Genève en deze maand nog op de Cabrio 99-show in Nederland, in productie nemen. De lichtgewicht twoseater met middenmotor, aluminium chassis en kunststof koetswerk, zal voor het eind van het jaar 2000 in de showrooms staan.

In combinatie met het lage gewicht van 800 kilo zorgt de volledig nieuwe, viercilinder aluminium ECOTEC-krachtbron met 108 kW/147 pk voor opwindende prestaties. De 2.2-liter 16V-motor zorgt voor een acceleratie, van 0 tot 100 kilometer per uur, onder de zes seconden, bij een topsnelheid van 220 km per uur. Het gemiddeld brandstofgebruik zal zon zeven liter per 100 kilometer bedragen.

De Speedster-conceptcar is zeer enthousiast ontvangen, verklaart Opel Chairman en Managing Director, Robert W. Hendry. Daarom hebben wij besloten onze klanten een gelimiteerde productieversie van onze twoseater aan te bieden.

Deel: ' Opel Speedster-conceptcar voor eind 2000 op de markt '