Provincie Zuid-Holland

8 februari 1999

Open Dag op 20 februari
van 10.00 tot 16.00 uur in het provinciehuis

Op zaterdag 20 februari houdt de provincie Zuid-Holland een open dag van 10.00 tot 16.00 uur. Met de verkiezingen voor Provinciale Staten op 3 maart in het vooruitzicht zullen de Zuid-Hollandse afdelingen van de politieke partijen zich op de open dag presenteren. Verder zijn er debatten over actuele onderwerpen en laat de provincie zien wat voor taken en projecten ze uitvoert. De open dag in het provinciehuis aan het Haagse Malieveld is vrij toegankelijk.

Activiteiten
Tijdens de open dag geven politieke partijen informatie over hun verkiezingsprogrogramma en kunnen bezoekers kennismaken met de kandidaten. Verder zijn er gedurende de dag vijf debatten over politiek actuele onderwerpen waaraan iedereen kan meedoen:

Aanvang

- Regionale omroep: commercieel of publiek? 11.00 uur

- Stad en land: de kwaliteit van het platteland 12.00 uur

- Groei luchtvaart: vluchten kan niet meer 13.30 uur

- Rijden of stilstaan: bereikbaarheid en economie 14.30 uur

- De grenzen en de toekomst van de stad 15.45 uur

Speciaal jongerendebat in het grand café:

- Jongeren, onderwijs en jeugdzorg 14.30 uur

In en rond de grote hal van het provinciehuis krijgen bezoekers informatie over de taken van de provincie, bijvoorbeeld bodemsanering, gladheidsbestrijding en het vangen van muskusratten. Ook actuele projecten van de provincie, zoals de aanpak van de Hollandsche IJssel, de Groenblauwe Slinger, het Groene Hart en de A4-corridor komen aan bod. Er zijn optredens van een Creools koor, een Hindoestaans koor en het Residentie Salon Orkest; ook is er een theatervoorstelling en voorafgaand en na afloop van het jongerendebat treedt de hip-hop groep 'Headliners' op in het restaurant.

hoe is het provinciehuis te bereiken?
Het Zuid-Hollandse provinciehuis ligt aan het Malieveld in Den Haag, Zuid-Hollandplein 1, op loopafstand van Den Haag CS. Het nieuwe gebouw is te bereiken met de tram (1 of 9) en de bus (18, 67, 88 en 90).

Deel: ' Open dag provinciehuis Zuid-Holland '