Ingezonden persbericht

OPEN HUIS
Uitzending zaterdag 1 februari
Nederland 2 ­ 19.20 uur

Open huis bij showbizzfotograaf joop van tellingen

Zaterdag 1 februari houdt Bert Kuizenga bij de TROS opnieuw OPEN HUIS. Ook in deze derde aflevering keert Bert Kuizenga met een bekende Nederlander terug naar een bijzondere locatie uit zijn/haar verleden. Deze week gaat Bert met Joop van Tellingen naar een klein arbeidershuisje in Oud-Zuijlen waar de wieg stond van de doorgewinterde showbizzfotograaf.

In gevarieerde rubrieken komen in OPEN HUIS de meest uiteenlopende onderwerpen aan bod met betrekking tot wonen en leven in de breedste zin van het woord. Zo gaat Bert Kuizenga deze week op bezoek bij een Ghanese pastor. De pastor laat zien hoe hij woont en neemt Bert mee naar een Ghanese kerkdienst. Tevens neemt Bert polshoogte bij de Nederlandse sportkampioenen van de nabije toekomst op Papendal. Hoe is het om met z'n achten de hele dag samen te sporten en dan ook nog in één huis te wonen? Bovendien valt te zien hoe een heel bijzonder gezin met negen kinderen in een doorzonwoning woont. Heel gezellig maar wel passen en meten.

In deze aflevering natuurlijk aandacht voor de verkiezing 'wie heeft het mooiste toilet van Nederland?'. Deze wedstrijd besteedt wekelijks aandacht aan een bijzonder watercloset met dit keer een heuse kapel in het kleinste kamertje, compleet met Gregoriaanse muziek.

Voor meer informatie over de wedstrijd en andere onderwerpen uit OPEN HUIS zie www.tros.nl/openhuis.

Deel: ' Open huis bij showbizzfotograaf Joop van Tellingen '