26 februari 1999

OPEN TEXT EN SWITCH WINNEN AWARD MET INTRANET VOOR NIEUWBOUW ZAVENTEM

Het innovatieve gebruik van Livelink leverde IT-organisatie SwITch, verantwoordelijk voor het intranet en de groupware van het Pier A-Project op luchthaven Zaventem, een prijs op. SwITch maakt voor het projectmanagent en de communicatie van dit project gebruik van Livelink, de kennismanagement-applicatie van Open Text. De bouw van de nieuwe pier op de Belgische luchthaven bij Brussel ging recentelijk van start. Onlangs won het project de Editor’s Choice Award van VIP, vakblad voor document management, voor het vernieuwende gebruik van een intranet. VIP noemt drie gebieden waarop het project scoort vanwege het gebruik van Livelink op het intranet: informatie-uitwisseling, beheersbaarheid van het project en de optimale integratie van informatie, activiteiten en mensen.

SwITch, een dochteronderneming van de Brussels International Airport Company (BIAC), gebruikt Livelink om samen te werken met meer dan 50 bedrijven die betrokken zijn bij de bouw van de nieuwe terminal - van loodgieter tot IT-manager.

De intranettoepassing Livelink bewijst zich als platform voor projectbeheer. Tijdens de bouw hebben alle betrokken partijen toegang tot informatie en verloopt de samenwerking via Livelink. Om toegang te krijgen is slechts een Internet-browser, een gebruikersnaam en een wachtwoord nodig. Volgens

IT-manager Marc Ansoult van SwITch zal door gebruik van Livelink het project sneller dan gepland afgerond worden. Daarnaast bespaart SwITch veel kosten door de snelle communicatie die met Livelink mogelijk is, aldus Ansoult.

Livelink Intranet is een kennismanagement-applicatie met uitgebreide mogelijkheden om mensen binnen organisaties beter te laten samenwerken. Livelink Intranet is volledig web-based en combineert onder meer document management, workflow en mogelijkheden voor projectmatige samenwerking. Open Text, opgericht in 1991 in het Canadese Toronto door de huidige CEO Tom Jenkins, heeft inmiddels 700 medewerkers en 30 vestigingen wereldwijd. Het Europese hoofdkantoor is gevestigd in Londen; in de Benelux werkt Open Text vanuit Hoofddorp. Sinds januari 1996 is Open Text aan de beurs genoteerd (NASDAQ: OTEX).

Deel: ' Open Text en Switch winnen award met intranet Zaventem '