Open Text International BV
Jean-Jacques Vossen senior vice president Sales Europe, Matthijs Meulenberg neemt roer over bij Open Text Benelux 4 - 2 - 2000
Onlangs is Matthijs Meulenberg benoemd tot country manager Benelux & Nordic bij Open Text. Hiermee neemt hij het roer over van Jean-Jacques Vossen, die als senior vice president Sales Europe verantwoordelijk wordt voor de verkoopactiviteiten van Open Text in Europa. Jean-Jacques Vossen heeft de afgelopen jaren als country manager Benelux & Nordic de Benelux-organisatie van Open Text tot één van de meest succesvolle Europese ICT-ondernemingen ontwikkeld. Onder zijn leiding zijn opdrachtgevers aan boord gehaald als Shell en CMG en strategische allianties aangegaan met KPN en The Vision Web. Matthijs Meulenberg zal deze lijn voortzetten en zich onder meer richten op het verder uitbouwen van de activiteiten van Open Text in de Benelux.
Over Open Text
Open Text is pionier op het gebied van innovatieve intranet, extranet, portals, e-business en
e-community platforms. In 1990 bracht Open Text als eerste een zoekmachine uit die als basis is gebruikt voor zoekmachine Yahoo. Nu, in 1999, is Open Text nog steeds een vooraanstaande aanbieder van Internettechnologie. De 'oplossingen' van Open Text stellen individuen, teams en organisaties en wereldwijde virtuele gemeenschappen in staat samen te werken, ideeën te delen en vernieuwingsprocessen met de grootst mogelijke snelheid door te voeren.

Dit laatste heeft onder de naam 'HyperInnovation' ingang gevonden bij innoverende organisaties als Ford en Motorola en hun partners. In Nederland werken bedrijven als Shell, KPN, Siemens en CMG met Open Text. Meer dan 3,5 miljoen mensen in 31 landen gebruiken applicaties van Open Text. Het Europese hoofdkantoor is, evenals het Benelux-kantoor gevestigd in Hoofddorp. Sinds januari 1996 is Open Text Corporation (www.opentext.com) aan de beurs genoteerd (NASDAQ: OTEX).

Livelink, het vlaggenschip van Open Text, is een schaalbare kennismanagement oplossing die mensen effectief laat samenwerken, waar ze ook zijn. Wat Livelink onderscheidt is dat het de voordelen van het web, van gebruiksgemak tot platformonafhankelijkheid, op ongeëvenaarde wijze benut. Bij gebruikers geeft de doorslag dat Livelink document management, projectmatige samenwerking, automatisering van bedrijfsprocessen, bedrijfswijde agendasystemen en mogelijkheden om informatie op te roepen versnelt en vereenvoudigt. Daarbij is Livelink gemakkelijk te personaliseren en zijn toepassingen van Livelink eenvoudig uit te breiden van enkele tientallen 'seats' tot tienduizenden.

Deel: ' Open Text heeft nieuwe senior vice president Sales Europe '