Hoofddorp, 27 april 1999

MyLivelink: actuele informatie van Internet en bedrijfsintranet op één

scherm

Open Text brengt kennismanagement naar een volgende fase

Open Text vult haar kennismanagement-applicatie Livelink aan met MyLivelink. Hiermee hebben ondernemingen een ‘collaborative corporate portal’ tot hun beschikking. Met andere woorden: iedereen in de organisatie heeft eenvoudig toegang tot het bedrijfsintranet èn branchegerichte informatie op het World Wide Web, zoals marktontwikkelingen en online nieuws.

Net zoals bij portals op Internet kan elke gebruiker MyLivelink aan zijn of haar persoonlijke voorkeuren aanpassen. Hierdoor ontstaat een eigen ‘homepage’ met relevante informatie. Naast links naar documenten, taken, discussies of bedrijfsnieuws kan men ervoor kiezen de pagina te voorzien van nieuws en achtergronden over de eigen branche. Voor sectoren als telecommunicatie, financiële dienstverlening en software heeft Open Text al corporate portals ontwikkeld; voor andere branches zijn ze in de maak.

MyLivelink is tegen het einde van dit jaar beschikbaar in Nederland en zal gratis verspreid worden onder Livelink-gebruikers. Open Text werkt nu aan een ‘disconnected’ versie, waarbij het gepersonaliseerde deel van Livelink op de eigen PC los van het centrale systeem te gebruiken is. Zo kan men ook off-line met Livelink werken. De gegevens worden dan later gesynchroniseerd.

Op dit moment loopt hiervoor een alpha-test.
Ian Campbell, vice president van het gezaghebbende internationale onderzoeksinstituut International Data Corporation reageert: “Vandaag de dag worden bedrijven met constante veranderingen in hun branche geconfronteerd die om snelle aanpassingen vragen. Doordat MyLivelink van Open Text de informatiestroom van de gebruiker organiseert, verbeteren bedrijven hun besluitvorming en productontwikkeling en sluiten zij beter aan op de marktvraag. Zo worden er snellere en betere beslissingen genomen op basis van volledige informatie. MyLivelink verhoogt de productiviteit en versterkt de concurrentiepositie”.

Livelink Intranet is een kennismanagement-applicatie met uitgebreide mogelijkheden om mensen binnen organisaties beter te laten samenwerken.

Livelink Intranet is volledig web-based en combineert onder meer document management, workflow en projectmatige samenwerking. Open Text Corporation heeft inmiddels 700 medewerkers en 30 vestigingen wereldwijd. Het Europese hoofdkantoor is gevestigd in Londen; in de Benelux werkt Open Text vanuit Hoofddorp. Sinds januari 1996 is Open Text Corporation aan de beurs genoteerd (NASDAQ: OTEX).

Deel: ' Open Text introduceert MyLivelink '