AMSTERDAM ANDERS

Open Vergadering 'Witte Illegalen'

Dinsdag 28 september a.s. organiseert Amsterdam Anders op de avond van het debat in de Tweede Kamer een open vergadering over 'Witte Illegalen'. Vanaf 20.00 uur is iedereen welkom in theater 'de Cameleon', derde kostverlorenkade 35, in Oud West. Gasten zijn Emel Can (Turkse vrouwenorganisatie ATKB), Servet Gulkan (Arbeiders zonder verblijfsvergunning OIB) en het autonoom centrum.

Sinds de invoering van de koppelingswet is er een beperkte groep Amsterdammers die ondanks inburgering, werkvergunning, huursubsidie, schoolgaande kinderen, etc met uitzetting bedreigt wordt. Deze groep mensen in illegaal verklaard, en zwerft nu al maanden van kerkasiel naar kerkasiel. Een deel van de 'witte illegalen' was al in hongerstaking gegaan. Een generaal pardon, zoals inmiddels in andere Europese landen is uitgeroepen, laat in Nederland op zich wachten.

-Theater 'de Cameleon' is te bereiken met trams 1 en 6. Halte 'Overtoomse sluis' vijfde halte vanaf het leidseplein, laatste op de Overtoom. De derde kostverloren kade is aan de rechterkant langs het water.

Amsterdam Andersp/a Stadhuis,
Amstel 1 kr. 22291011 PN Amsterdam Tel. (020) 6186179Tel. (020) 5522706 (fractie) Fax.(020) 5522760 E-mail: anderams@dds.nlWebsite: in aanbouw Giro: 7862885 t.n.v. Amsterdam Anders, Amsterdam

Deel: ' Open Vergadering 'Witte Illegalen' '