Gratis West-Afrikaanse (Djembé) workshop in Hoofddorp

Gratis West-Afrikaanse percussie (Djembé) workshop en Grand concert van de Djembé Band Zamana in Hoofddorp

HOOFDDORP, 20140721 -- Zoek je een leuke activiteit? Vind je het leuk om Afrikaanse muziek te maken en gezellige mensen te ontmoeten? Schrijf je dan in voor de West-Afrikaanse (trommel) Djembé lessen van Stichting Afrikontact Promotions

De Stichting Afrikacontact Promotions organiseert ook dit voorjaar verschillende West-Afrikaanse Djembe & percussie lessen in Hoofddorp.

West-Afrikaanse Djembe & percussie lessen zijn superleuke en bijzondere voor iedereen die eens op een andere manier in beweging willen komen!

Percussie is een verzamelnaam voor een groot aantal instrumenten waarop men kan slaan of waarmee men kan rammelen en/of ritselen.

De djembe, is een met geitenvel bespannen handtrommel uit Afrika. De ritmes die op deze instrumenten gespeeld worden zijn vaak heel boeiend en opzwepend. Zeker wanneer ze met meerdere mensen tegelijk gespeeld worden.

Bij deze cursussen zijn verdeeld in twee groepen: beginners en gevorderden meedoen. Voor de beginners beginnen we met het oefenen van de basisritmes die u vrij snel onder de knie zult hebben. Gaandeweg worden de ritmes complexer en zult u ervaren dat een ‘gewone’ groep mensen al na een paar lessen kan veranderen in een dynamische groep percussiemuzikanten!

Tijdens de lessen besteden de meesterdrummer Patrick Ngambi (Kameroen) aandacht aan alle aspecten om een goede Djembé speler te worden o.a de motoriek en techniek van handen en lichaam, rekening houdend met ieders (on)mogelijkheden. Hoewel de cursussen voornamelijk bedoeld zijn voor iedereen, zijn ook 50-plussers mensen die graag mee willen doen van harte welkom.

Patrick Ngambi is geboren in 1972 in Douala Kameroen en woont nu 18 jaar in Nederland (Uitgeest).

Hij volgde Djembé lessen bij verschillende grote Djembé-meesters uit Senegal, Guinee en Mali

Patrick is naast djembe-leraar en entertainer ook oprichter van stichting Afrikontact Promoti-ons en de Djembé Band Zamana.

Zijn grote passie is muziek maken met verschillende instrumenten in combinatie van de Djembé.

Met veel toewijding, passie en plezier verzorgt hij djembélessen en workshops voor kinderen, jongeren en volwassenen.

De klanken van de djembé geven blijdschap en plezier! Samen muziek maken vanuit het naspelen van ver-schillende ritmes die hij je aanleert, geeft dat je je ontspant en geniet van het diepe en intense geluid van de trommel.

Het gaat tijdens de lessen en workshops om het ritme, het samenspelen en bovenal om het plezier.

Patrick heeft goed door wanneer iemand de draad kwijt is van het trommelen en helpt deze weer op te pakken.

Bij Patrick Ngambi ligt het accent bij het muziek maken niet op het presteren.

Zijn lessen en workshops zijn dan ook een aanrader voor jong en oud en voor een ieder die zich wil laten raken door zijn passie voor mu-ziek, zijn positieve levensinstelling als mens en plezier dat hij met je deelt tijdens zijn lessen en workshops

Opendag Djembé lessen van Stichting Afrikontact Promotions in Hoofddorp

Zaterdag 23 augustus 2014 in Hoofddorp.

Op zaterdag 23 augustus 2014 wordt er een opendag van Afrikaanse Percussie georganiseerd in “de Ark”, Muiderbos 36 in Hoofddorp.

Het programma van 23 augustus 2014 is:

Van 10.00 uur tot 11.30 uur: Proefles voor iedereen die geïnteresseerd is om Djembélessen te gaan volgen.

Van 11.30 uur tot 12.00 uur zal er een spetterend concert gegeven worden door de Djembé Band Zamana, onder leiding van de meesterdrummers Patrick Ngambi afkomstig uit Kameroen

Vanaf zaterdag 06 september 2014. Wordt West-Afrikaanse percussielessen georganiseerd in “de Ark”,Muiderbos 36 in Hoopddorp met een nieuwe, spetterende serie West-Afrikaanse percussielessen van start.

Inschrijven

U kunt telefonisch inschrijven op tel. 0251-314 999 of 06-420 110 93 of u kunt mailen naar info@afrikontact.nl of kijk op www.afrikontact.nl voor meer informaties

Locatie: “de Ark”
dag/tijd zaterdagochtend