Ingezonden persbericht

Dinsdagmiddag 24 april a.s. wordt het fietsknooppunten netwerk van Groningen feestelijk geopend. Het is het meest interactieve knooppuntennetwerk van Nederland, want de ruim 500 knooppuntpanelen in de provincie zijn voorzien van QR-codes. Fietsers kunnen door middel van het scannen van deze codes met hun smartphone, extra informatie over de omgeving en bezienswaardigheden onderweg opvragen. Hiermee heeft de provincie Groningen de primeur.

Tevens zal deze middag de nieuwe Capitoolgids voor Groningen gepresenteerd worden, alsmede de nieuwe 'Borgen Fietsroute' die in het kader van Meimaand Fietsmaand is ontwikkeld en helemaal knooppunt-proof is.

Plaats van handeling van de opening is Boerderij Hermans Dijkstra te Midwolda. Wilma Mansveld, gedeputeerde van de provincie Groningen en Ricky van den Akker, wethouder gemeente Oldambt, zullen het welkomstwoord doen en samen met Saskia Kluit, adjunct-directeur fietsersbond, de openingshandeling verrichten. Daarna zal gezamenlijk een stuk gefietst worden langs de knooppunten.

Bijgevoegd is de officiële uitnodiging die naar een groot aantal genodigden is verstuurd, waaronder de 23 burgemeesters van de provincie Groningen.

Namens de provincie en de 23 Groninger gemeenten nodig ik u van harte uit aanwezig te zijn bij de feestelijke opening van het fietsknooppuntennetwerk Groningen.
Dankzij de inspanning van vele partijen waaronder de provincie, gemeenten en vrijwilligers van de fietsersbond kan er nu via knooppunten van Delfzijl naar Domburg gefietst worden. Het fietsknooppuntennetwerk maakt het heel eenvoudig om fietsroutes te volgen. Via de fietsrouteplanner van de fietsersbond, via een gekochte kaart of route bepaalt u zelf van te voren op welk knooppunt u wilt beginnen. U hoeft alleen nog de nummers van de knooppunten in de juiste volgorde te noteren en u kunt op pad.
Graag tot ziens op 24 april.
Met vriendelijke groet,
WILMA MANSVELD
gedeputeerde provincie Groningen
AANMELDEN GEWENST
Om voor iedereen voldoende fietsen beschikbaar te hebben verzoeken wij u zich uiterlijk op te geven vóór donderdag, 12 april 2012. Dit kan door een mail te sturen naar: secretariaat@marketinggroningen.nl. Wilt u a.u.b. aangeven of u een fiets nodig heeft om mee te fietsen of niet. PARKEREN
De parkeermogelijkheden bij Hermans Dijkstra zijn beperkt. Wilt u daarom 150m vooraf parkeren op de parkeerplaats van de ENNEMABORGH Hoofdweg 100, 9681 AJ Midwolda.

FIETS MEE
Dinsdag 24 april 2012
BOERDERIJ HERMANS DIJKSTRA
Reinste Abdenaweg 1, 9681 BC Midwolda
15.30 uur Inloop met koffie en thee
15.45 uur Welkomstwoorden door
RICKY VAN DEN AKER
wethouder gemeente Oldambt
SASKIA KLUIT
adjunct-directeur fietsersbond
WILMA MANSVELD
gedeputeerde provincie Groningen
16.15 uur Openingshandeling en gezamenlijke fietstocht langs de knooppunten
16.45 uur Borrel en einde programma
mede mogelijk gemaakt door:
www.deutschland-nederland.eu

Wenst u mee te fietsen, dan verneem ik dat graag zo spoedig mogelijk, in verband met de huur van de fietsen.

Graag tot 24 april !

Deel: ' Opening Fietsknooppunten Netwerk van Groningen '