Gemeente Zaanstad

HET COLLEGE | DE GEMEENTERAAD | VERGADERAGENDA

MUURKRANT | VRAGENFORMULIER | TRENDS

OPENLUCHTCONCERT IN ZAANDIJK

Op 4 juli a.s. is er volop muziek in Rooswijk-Noord. Elf muziekgroepen geven een middagconcert op de binnenplaats van het gemeentehuis in Zaandijk. Er zal een show met diverse muziek worden verzorgd, afgewisseld met dans en twirl-acts. T.T.M. Simson uit Koog a/d Zaan organiseert dit zgn. 'Zaanstadhuisfestival' inmiddels voor de tweede keer.

Aan dit evenement in het kader van 25 Jaar Zaanstad doen durmfanfares, tamboerkorpsen, pijperkorpsen en marjorettenpelotons mee. Zij zijn voor een groot deel afkomstig uit Zaanstad maar er worden ook bevriende verenigingen uit Purmerend, Enkhuizen, Wormerland en Oostzaan ontvangen. Elk muziekgezelschap presenteert zich 15 minuten aan het publiek.

Het Tamboer, Trompetter en Marjorettekorps Simson ziet het concert als een uitstekende gelegenheid om de drumband- en drumfanfare te promoten. Het plein van de Bannehof is daarvoor een uitstekende locatie. Het festival begint om 13.30 uur en zal om 17.00 uur met een gezamenlijke finale worden afgesloten.Wethouder Nel Kroesen-van Gelderen zal aansluitend de herinneringen aan de deelnemers uitreiken. De toegang is gratis.

De deelnemende verenigingen zijn: Tamboer en Pijperkorps Crescendo (Assendelft), Drumfanfare Willem Eggert (Purmerend), Tamboerkorps De Reef (Westzaan), Marjorettekorps Tinkerbells (Krommenie), Drum- en Bugelcorps Premier (Krommenie), Tamboerkorps De Saen (Zaandijk), Showband Jongleven (Enkhuizen) Tamboer-, Pijperkorps Wormer Vendeliers (Wormer), Marjorettenkorps Het Westen (Zaandam), Tamboerkorps TOP (Oostzaan) en Drumfanfare TTM Simson (Koog a/d Zaan).

Zaanstad, 30 juni 1999

Deel: ' Openluchtconcert in Zaandijk '