Kempen & Co

Openstelling van de aanmeldingstermijn voor aandelen Cardio Control N.V. verwacht eind februari 2003

19 februari 2003; In vervolg op het gezamenlijke persbericht van Welch Allyn, Inc. ("Welch Allyn") en Cardio Control N.V. ("Cardio Control") van 20 januari 2003 betreffende het voornemen van Welch Allyn om een vriendelijk bod van EUR 6,00 per aandeel Cardio Control in contanten uit te brengen (het "Bod"), bevestigen Welch Allyn en Cardio Control dat het due diligence onderzoek is afgerond. De accountant van Cardio Control is thans doende zijn onderzoek aangaande de cijfers tot en met 30 september 2002 van Cardio Control af te ronden, welke cijfers in het biedingsbericht (met daarin de voorwaarden van het voorgenomen Bod) zullen worden opgenomen.

De verwachting is dat het biedingsbericht eind februari 2003 zal worden gepubliceerd, waarna de aanmeldingstermijn zal worden opengesteld.

Indien het Bod wordt uitgebracht, zal het gestand worden gedaan onder meer onder de voorwaarde dat het aantal aangemelde aandelen Cardio Control, tezamen met de aandelen Cardio Control die bij sluiting van het Bod door Welch Allyn voor eigen rekening worden gehouden, ten minste 95% van het uitstaande aandelenkapitaal van Cardio Control vertegenwoordigen op de datum van sluiting van het Bod.

De Raad van Commissarissen en de Directie van Cardio Control hebben de intentie het voorgenomen Bod volledig te ondersteunen en zullen het Bod aanbevelen aan de aandeelhouders wanneer het wordt uitgebracht. De Raad van Commissarissen en de Directie van Cardio Control hebben een fairness opinie gevraagd met betrekking tot het Bod.

Over Welch Allyn: Welch Allyn is opgericht in 1915 en is vandaag de dag een toonaangevende producent van innovatieve medische diagnostische apparatuur, patiënten bewakingssystemen en miniatuur precisielampen. Welch Allyn heeft haar hoofdkantoor in Skaneateles Falls, New York in de Verenigde Staten van Amerika, heeft meer dan 2.300 mensen in dienst en heeft talloze productie-, verkoop- en distributiefaciliteiten gevestigd over de hele wereld. Aanvullende informatie over Welch Allyn en haar producten kan worden gevonden op http://www.welchallyn.com.

Over Cardio Control: Cardio Control ontwerpt, ontwikkelt en verkoopt cardio(-pulmonaire) medisch- diagnostische systemen. De afgelopen jaren introduceerde de onderneming unieke nieuwe software voor het opnemen en analyseren van gecombineerde medische- en patiëntendata, zowel centraal als op afstand. Belangrijk zijn daarbij de ingebouwde mogelijkheden voor telemedicine en koppelingsmogelijkheden met huisartsen- en ziekenhuis-informatiesystemen. De markt waardeert met name het Medisch Diagnostisch Werkstation van Cardio Control, met daarin unieke patiënten- en medische data managementsystemen, waaronder de volgende modulaire productsoorten: 12-afleidingen ECG, Stress-test ECG, Holter ECG, Mini-holter ECG, Spirometrie and Ambulante Bloeddruk. Aanvullende informatie over Cardio Control en haar producten kan worden gevonden op http://www.cardiocontrol.com.

Deze aankondiging is een publieke aankondiging zoals bedoeld in artikel 9g onder 1a van het Besluit toezicht effectenverkeer 1995.

Kempen & Co | Corporate Finance
T +31 (0)20 3488 508 | M +31 (0)6 2254 4023
F +31 (0)20 3488 594 | E dcha@kempen.nl

Beethovenstraat 300 | 1077 WZ Amsterdam