Stadsherstel Amsterdam

Wanneer: 8 maart 2012
Tijd: 20.15 uur
Toegangsprijs: 22,50
20,00: 65+, vriend van Opera per Tutti, vriend van Stadsherstel 15,00: CJP studenten Amsterdam
12,00: Stadspas Amsterdam
Abonnement 4 concerten Amsterdam: 80,00
Reserveren: www.operapertutti.nl

De mooiste aria's uit bekende en minder bekende opera's. Voor u! Voor de liefhebber. Laat u verrassen door de kwaliteit, de ambiance, de lichtvoetige anekdotes en toelichting tussendoor. Nergens in Nederland krijgt opera zo'n uniek podium. Elke maand een ander programma, voor iedereen! Per Tutti! Mylou Mazali en de Mazali Opera Singers, een wisselend gezelschap van internationale allure, ver-zorgen de concerten. Opera per Tutti biedt ook een podium aan talentvolle studenten van de Dutch National Opera Academy en Opera Studio Nederland. Nergens in Nederland krijgt opera zo'n uniek podium. Elke maand is er een ander programma, voor iedereen! Per Tutti! Amsterdam voorjaar 2012: Vondelkerk: donderdag 8 maart, 12 april, 10 mei en 14 juni. Aanvang 20.15 uur. Kassa open 19.30 uur. Reserveren en voorverkoop via www.operapertutti.nl vanaf medio februari. www.operapertutti.nl Persbericht 14 februari 2012
Vondelkerk
Midden tussen klassieke huizen, aan de rand van het Vondelpark, staat de Von-delkerk. Een neogotische kruisbasiliek ontworpen door de beroemde bouwmees-ter P.J.H. Cuypers. Cuypers - de bouwmeester van onder andere het Centraal Station, het Rijksmu-seum en de Posthoornkerk - legde als projectontwikkelaar de Vondelstraat aan. Volgens zijn ideen over de ideale samenleving bouwde hij midden tussen de huizen de Vondelkerk, waarvan de eerste steen werd gelegd op 1 maart 1872. Toen zo'n honderd jaar later sloop dreigde voor het sterk verwaarloosde gebouw, werd een plan voor herbestemming ontwikkeld. Een in 1980 opgerichte stichting wist een restauratie en nieuw gebruik mogelijk te maken, zodat dit prachtige bouwwerk tot op de dag van vandaag is blijven staan. Het middenschip van de Vondelkerk is te huur voor diners, recepties en lezingen. Daarnaast is de ruimte zeer geschikt voor bijzondere projecten als muziekuitvoe-ringen en culturele manifestaties. Ook kunnen in de kerk burgerlijke huwelijken worden voltrokken. Stadsherstel Amsterdam NV
Monumentale en historische panden bepalen voor een belangrijk deel het aangezicht van Am-sterdam. Stadsherstel Amsterdam zorgt binnen het gebied van de stelling van Amsterdam voor het duurzaam behoud van dit beeldbepalend gebouwd erfgoed. Dat doet zij door panden te restaureren, deze een nieuwe bestemming te geven en ze met zorg te beheren. Stadsherstel levert daarmee een belangrijke bijdrage aan het bewaren van erfgoed voor volgende genera-ties en het behoud van het restauratieambacht. Stadsherstel heeft 30 medewerkers en 80 aandeelhouders. www.stadsherstel.nl
Volg Stadsherstel ook op Facebook en Twitter.

Deel: ' Opera per Tutti in Amsterdam '