OPERATOR GROEP ZIET GROEI IN ONLINE SALES EN ENGAGEMENT NA INDG PILOT

Orange Group heeft, naar aanleiding van een pilot met het Nederlandse INDG, een beproefde methode gevonden om een flinke groei in online sales te bewerkstelligen.

AMSTERDAM, 20121207 -- Orange, een van ‘s werelds grootse mobiele operators, testte verschillende scenario's om de gebruikerservaring in het koopproces van mobiele telefoons en abonnementen te verbeteren en zodoende online verkopen te stimuleren. De pilot werd uitgevoerd in samenwerking met INDG, een Nederlandse aanbieder van product engagement oplossingen, en heeft duidelijk het belang aangetoond van ‘rich content’ bij de verkoop van mobiele telefoons en abonnementen. Veel meer bezoekers van het Orange portal bekeken video’s en foto’s van de aangeboden devices wat leidde tot een aanzienlijke toename van het aantal producten in de online winkelmand en ook in de daadwerkelijke online verkopen.

De pilot werd uitgevoerd van juni tot half augustus 2012 in Frankrijk en Roemenië, twee grotere landen binnen de Orange groep. “Nu steeds meer consumenten onze mobiele abonnementen en mobiele telefoons online kopen, streven we ernaar om de gebruikerservaring in onze online shop even rijk te maken als die van onze winkels in de straat. Het aanbieden van rich content rondom mobiele devices blijkt erg succesvol aangezien het mensen meer vertrouwen geeft om de producten online te kopen.” zegt Ravi Ramat, Director bij Orange, Group Device, Mobile Multimedia division. “We hebben INDG geselecteerd omdat zij uniek zijn in het creëren van hoogwaardige online experiences in combinatie met de flexibiliteit en schaal die Orange Group vereist.”

“We zijn erg blij met de resultaten van deze pilot. Het is een duidelijk bewijs dat onze aanpak werkt. Leveranciers van consumentenproducten en diensten zijn slechts één stap verwijderd van een significante groei van online verkopen”, zegt Bas Gal, Commercial Director bij INDG. “Ten eerste moeten we vaststellen dat online kopers een goed alternatief nodig hebben voor het bekijken van fysieke producten in een winkel. We bieden deze mensen de mogelijkheid om producten te beleven alsof ze die in hun handen vasthouden, waardoor ze met veel meer vertrouwen online aankopen doen. Orange is duidelijk deze richting ingeslagen.”

Om organisaties zoals Orange te helpen maakt INDG een 3D model van elk product – in het geval van Orange is dit voor een reeks mobiele telefoons gedaan. Vervolgens gebruikt INDG haar Product Engagement Suite om deze 3D modellen om te zetten in elke gewenst product visualisatie voor zowel traditionele als interactieve, digitale kanalen. Dit geeft deze merken de mogelijkheid om hun producten op een consistente manier aan te bieden in elke gewenste vorm, zoals advertenties in print, 360-graden aanzicht, product video’s en interactieve applicaties.

Voor Orange biedt deze nieuwe aanpak ook meer flexibiliteit en een proces dat schaalbaar is over de gehele Orange groep. Verder biedt het haar klanten een consistentere een rijkere productbeleving. Binnen de pilot met Orange heeft INDG initieel product video’s en beelden gemaakt op basis van de 3D modellen. Momenteel zijn Orange en INDG plannen aan het maken om deze pilot uit te breiden over meerdere Orange landen en daarbij gebruik te maken van meer interactieve applicaties.

Aanvullende info
*) Vanwege de commerciële gevoeligheid zijn de meetbare resultaten van deze pilot bewust achterwege gelaten.
**) Voor meer informatie over INDG’s pilot met Orange en relevante content (3D foto’s en een voorbeeld videoproductie) bezoekt u deze pagina (in het Engels): https://www.indg.com/telecom/orange-branded-handset-videos/

Deel: ' Operator groep ziet groei in online sales en engagement na INDG pilot '