Oplopend aantal horecabedrijven onverkoopbaar

Inventaris en goodwill noodgedwongen voor een appel en een ei te koop

Velserbroek, 20130812 -- Horecaondernemers wiens zaak al vaak lange tijd te koop of te huur staat, moeten vaak drastisch zakken met de prijs. Een aantal jaren geleden lag de vraagprijs rond de 60% van de omzet, nu ligt dat tussen de 0 tot 20%. Naast de koop- of verhuurprijs van het onroerend goed worden vooral inventaris en goodwill nagenoeg cadeau gedaan en soms helemaal.

Daarentegen is er door de vele prijsverlagingen wel een stijging te zien in de animo om een horecabedrijf over te nemen. Het grootste struikelblok blijft echter vaak dat de banken niet happig zijn om een horecaobject te financieren, waardoor ondernemers hun zaak noodgedwongen met fors verlies van de hand moeten doen.

Uitgeverij Vizier waaronder de website www.horecasite.nl onder valt in ondermeer uitgever van de Horecavakbladen HorecaVizier, Chef’s Magazine en Asian HorecaVizier. Een groot deel van de aangeboden horecaobjecten wordt maandelijks doorgeplaatst in de krant HorecaVizier.

Momenteel worden op www.horecasite.nl , de grootste aanbodsite voor horecaobjecten ruim 2600 horecapanden aangeboden, een stijging van 6% ten opzichte van begin dit jaar.

Noot voor redacties:

Deel: ' Oplopend aantal horecabedrijven onverkoopbaar '