7 activisten van GroenFront zijn tegen het einde van de ochtend aangehouden wegens het betreden van verbodengebied en het tegenhouden van een vrachtwagen. Gisteren werden leden van de SP in het zelfde gebied ook opgepakt.

De 7 activisten zijn afgevoerd naar het politieburo in Zevenaar. Het natuurgebied wordt nu 24 uur per dag bewaakt door honden van een door de NS ingehuurd bewakingsbedrijf.

Eerder deze week werd het aktiekamp in oprichting van GroenFront ontruimd nadat de NS een toen nog onbekend geldbedrag had geboden aan de eigenaar van de grond, de gebroeders Sadelhoff. Naar nu bekend is geworden zou het gaan om een bedrag van een half miljoen gulden. Eerder boden de NS slechts 50.000 gulden voor het 5 hectare grote gebied.

GroenFront! kondigt aan door te gaan met akties tegen de Betuwelijn. Dit door onder andere de acht door GroenFront! bezette panden te gaan baricaderen en in september een aktieweek te organiseren met ludieke akties, bezettingen en meer.

meer info op 06-26200729.

Zoekwoorden:

Deel: ' Opnieuw activisten opgepakt bij aktie tegen Betuwelijn '