Oprichter TeleDynamics verkoopt zijn aandelen en treedt terug uit de directie.

Amersfoort, augustus 1999 - Bij TeleDynamics, leverancier van call center systemen, heeft de oprichter van het bedrijf Ruud van Oostveen, zijn belang aan KPN Telecom verkocht. Het belang van Gilde IT Fund B.V. is ook door KPN Telecom overgenomen waardoor een meerderheidsbelang in TeleDynamics verworven is.

Tevens is Van Oostveen afgetreden als directeur teneinde zijn ondernemerschap in een andere richting aan te wenden. Van Oostveen, die voorheen onder meer commerciële functies heeft bekleed bij computerleverancier Digital Equipment en robotproducent ABB, is in 1993 met TeleDynamics begonnen. Na bijna twee jaar trok hij als mededirecteur Frank de Meijere aan. De Meijere had daarvoor de Benelux-activiteiten van Sun Microsystems onder zijn hoede. De leiding over TeleDynamics zal door Frank de Meijere worden voortgezet.

TeleDynamics is leverancier en integrator van systemen voor call center toepassingen. Daarnaast is TeleDynamics ook initiator van nieuwe marktcommunicatie toepassingen waarbij call centers een centrale rol spelen. Bij het bedrijf, dat inmiddels 80 projecten heeft gerealiseerd, zijn 40 personeelsleden in dienst.

Tot de klanten behoren grote call center dienstverleners als Business Support Centre, Het Call Center Netwerk, Marke-Tel Telemarketing Service, SNT, Telecom Teleservices, Tesselaar Marketing Services en Wegener Direct Marketing Groep.

Daarnaast zijn TeleDynamics oplossingen in gebruik bij onder andere ABP, ANWB, De Belastingdienst, BEN, EDON, ING, Fortis, Gemeente Den Haag, KPN Telecom, Libertel, Loyalty Management, PNEM, Postbank, Rabo, Robeco, Scoot, SNS Bank en Otto.

Deel: ' Oprichter TeleDynamics verkoopt aandelen aan KPN Telecom '