Oprichters kopen Kingston Technology terug van Softbank

17 juli 1999 - De fabrikant van computergeheugenmodules Kingston Technology heeft bekend gemaakt dat de oprichters alle bij Softbank Corp. uitstaande aandelen van het bedrijf hebben teruggekocht. De terugkoop betreft tachtig procent van het aandelenkapitaal van Kingston, dat in 1996 aan Softbank werd verkocht. Daarmee worden de oprichters John Tu en David Sun opnieuw volledig eigenaar van Kingston Technology.

De transactie is in goed overleg tot stand gekomen. Softbank en Kingston willen ieder een eigen weg inslaan om de sterk veranderende markt van informatietechnologie vanuit verschillende gezichtspunten optimaal te kunnen bedienen.

Softbank richt zich sterk op de 'alignment' van zijn investeringen op de bedrijfsstrategie. Dat betekent dat er meer investeringen zullen worden gedaan in bedrijven die zich volledig op Internettechnologie baseren. Softbank opereert uiterst succesvol op deze markt.

Kingston heeft zich - mede dankzij de financiële deelname van Softbank - een toonaangevende positie verworven op de internationale markt van geheugencomponenten voor PC's en andere elektronische apparatuur. De nieuwe eigenaars vinden dat het verder uitbouwen van deze positie beter op eigen kracht kan geschieden.

De afnemers van de producten van Kingston Technology merken niets van de transactie. De kwaliteit, leverbetrouwbaarheid en de ontwikkeling van nieuwe technologie blijven door Kingston internationaal op hetzelfde, hoge niveau gewaarborgd.

Kingston Technology
Kingston Technology Corporation is internationaal marktleider op het gebied van geheugenmodules en andere uitbreidingscomponenten voor servers, werkstations, PC's, notebooks en printers. Met productievestigingen in de Verenigde Staten, Ierland en Taiwan realiseert het bedrijf jaarlijks een omzet van 1 miljard dollar. De productie geschiedt volgens strikt gespecificeerde ISO-normen, zodat over de gehele wereld een uniforme kwaliteit is gewaarborgd. De producten van Kingston komen via een internationaal netwerk van distributeurs op de markt.

Deel: ' Oprichters kopen Kingston Technology terug van Softbank '