9 Mei 2000

Persbericht: Concurrentie voor het Stripschap ?

Vandaag is eindelijk alles beklonken. De start van Strip 2000 is een feit. Strip 2000 is de naam voor de stichting die als doel heeft; “promotie van het stripverhaal”.

Waarom de oprichting van deze stichting ?

Het stripverhaal wordt steeds meer gezien als een semi-intelectueel erfgoed. Dit is misschien ten dele waar, maar waarom heeft de strip niet dezelfde status en oplages als vele gewone boeken? Hier gaat deze stichting dan ook de schouders onder zetten.

Dit wil zij gaan realiseren door onder meer stripbeurzen te organiseren en een wel heel uniek medium te gaan verspreiden; een e-mail nieuwsbrief, overigens geheel gratis.

Strip 2000, De stripbeurzen

De grondleggers van de stichting Strip2000 zijn tevens de organisatoren van de Grote Stripbeurs van Den Bosch, De Grote Stripbeurs van de Randstad en de Eindhovense Stripbeurs. Zij besloten dat het roer om moest en om een grotere interesse te kweken bij striplezers die nog geen echte liefhebber zijn. Onder de naam Strip 2000 worden deze beurzen voortaan georganiseerd. Bovendien worden ze in ieder geval aangevuld met een Grote Stripbeurs in Groningen dit jaar op 30 september.

Strip 2000, het e-mail tijdschrift

E-mail en internet zijn niet meer weg te denken, ook niet uit de stripwereld. Mensen leven nu eenmaal sneller en willen graag op de hoogte worden gehouden. Geheel gratis zal daarom een e-mail tijdschrift verschijnen met informatie over strips, tekenaar en nieuwtjes. Helemaal op maat voor u. Als start elke twee weken over de digitale snelweg, zo in uw mailbox. Bovendien bij grote nieuwsfeiten kunnen we u heel erg snel informeren, met een extra editie.Iedereen die geinteresseerd is in deze mailing kan hem gratis opvragen per internet www.go.to/strip2000.

Strip 2000, De grote stripbeurs van Groningen

Op zaterdag 30 september vindt voor de eerste maal De Grote Stripbeurs van Groningen plaats. Tijdens deze beurs, die voortaan ook onder de Strip2000 paraplu zal vallen, zullen wij op een feestelijke wijze Strip 2000 aan u presenteren. Het startsein voor deze stichting zal gegeven worden door Jos Huddleston Slater, eigenaar en oprichter van Eppo Strips in Eindhoven, een van de oudste stripzaken in Nederland en Peter van der Heijden, een van de initiatiefnemers van deze stichting en organisator van eerder genoemde beurzen.

Meer info over eerder genoemde activiteiten of over de stichting: Neem dan gerust contact met ons op: redactie@comic.com

Deel: ' Oprichting van de stichting Strip 2000 '