Tie Holding NV

TIE: OPTIEREGELING VOOR PERSONEEL

maandag, 1 oktober, 2001

Amsterdam

Het aan de Amsterdamse beurs genoteerde B2B eCommerce-softwarebedrijf TIE Holding N.V. ("TIE") maakt vandaag, aan het einde van het fiscale jaar 2001, bekend dat er een optieregeling is bekrachtigd voor het personeel. De optieregeling betreft het personeel van TIE Holding in de Benelux, de Raad van Bestuur en de Raad van Commissarissen.

Overeenkomstig met een besluit van de aandeelhouders kan TIE jaarlijks 500.000 opties uitreiken. Dit jaar gaan er 25.000 opties naar de voorzitter van de Raad van Commissarissen, Dave Hobart. 20.000 opties zijn toegekend aan Marinus Arentsen en aan John Cutts. Beiden zijn onlangs benoemd tot lid van de Raad van Commissarissen. De CFO, Wouter Bos, is per heden benoemd tot lid van de Raad van Bestuur en ontvangt 25.000 opties. Dick Raman, CEO en President van de Raad van Bestuur, heeft afstand gedaan van zijn opties ten gunste van het personeel. De werknemers in Nederland en in België ontvangen de overige 410.000 opties. Alle opties hebben een uitoefenprijs van EUR. 0,63. Dit is 14% boven de slotkoers op de laatste dag van het fiscale jaar. De opties kunnen per onmiddellijk worden uitgeoefend, maar er is een feitelijke lock-up gedurende het eerste jaar. De optieregeling loopt af op 31 maart 2005. Voor de medewerkers in TIE Commerce, de vestiging in de Verenigde Staten, zijn er opties uitgereikt in de eigen onderneming.

Dick Raman, CEO van TIE Holding: "Het nieuwe fiscale jaar voor TIE is vandaag begonnen. Het jaar 2001 zal de geschiedenis ingaan als het zwaarste jaar in onze 15-jarige historie. Wij laten dit nu allemaal achter ons en wij kijken vooruit naar een succesvol 2002. Het feit dat 95% van het personeel ingaat op het aanbod van de opties is een duidelijk teken dat de medewerkers vertrouwen hebben in TIE. De B2B eCommerce-softwareproducten die in het afgelopen jaar zijn ontwikkeld, zijn nu beschikbaar en helpen onze klanten om kosten te besparen door samen te werken met leveranciers en zakenpartners in de supply chain."

TIE lanceert morgen haar nieuwe websites voor TIE Holding N.V. (www.TIEglobal.com) en TIE Nederland (www.TIE.nl), met dezelfde uitstraling als de TIE Commerce-website (www.TIEcommerce.com), die eerder dit jaar succesvol werd gepilot. Op de nieuwe websites kan men de meest recente informatie vinden over de TIE producten, partners en projecten.

Profiel TIE

TIE Holding N.V., waarvan de aandelen sinds maart 2000 genoteerd staan aan de Amsterdamse Beurs, ontwikkelt en verkoopt hoogwaardige, op XML/EDItm gebaseerde B2B eCommerce-software en services. Dankzij de software en diensten van TIE kunnen gebruikers snel en efficiënt elektronisch zaken met elkaar doen. Door 'Digital Business Communities' (DBC' s) op te zetten biedt TIE kopers en aanbieders in de Supply Chain de mogelijkheid tot efficiënte samenwerking ("Collaboration"). TIE heeft een brede klantenkring in de Benelux en is een vooraanstaand speler in de Verenigde Staten en Europa. De klanten van TIE bestrijken vele marktsectoren, waaronder retail, gezondheidszorg, bank- en verzekeringswezen, transport, productie en voedingsmiddelen.

Deel: ' Optieregeling voor personeel TIE Holding '