Oracle integreert haar Customer Relationship Management-software met SAP R/3

De Meern, 30 maart 1998 – Oracle kondigt aan haar Customer Relationship Management(CRM)-Suite te integreren met R/3 ERP-applicaties van SAP. Hierdoor stelt Oracle haar geïntegreerde CRM-oplossingen voor het eerst beschikbaar aan SAP- gebruikers. De integratieapplicatie Oracle Application InterConnect biedt out-of-the-box integratie tussen Oracle CRM-software en SAP-applicaties, zodat bedrijven die SAP R/3 gebruiken snel alle voordelen van een geïntegreerde CRM/ERP-oplossing kunnen benutten. Door deze introductie zijn de CRM-oplossingen van Oracle beschikbaar voor een belangrijk deel van de ERP-markt.

Voorheen konden SAP-gebruikers die CRM-applicaties wilden implementeren dit alleen realiseren via kostbare en langdurige integratietrajecten. Daarnaast biedt SAP haar gebruikers momenteel nog geen CRM-applicaties. "SAP-gebruikers hebben nu voor het eerst toegang tot een geïntegreerde CRM- en e-commerce-oplossing met een wereldwijd verkoopbereik, waarmee ze winstgevende klanten kunnen behouden en snel return on investment kunnen realiseren", zegt Fred Nijland, Marketing Manager CRM Applications bij Oracle Nederland. "We bieden SAP-gebruikers een effectieve CRM-oplossing zonder de kosten en problemen van een langdurig integratietraject met uitgebreide consultancy. Bovendien bieden we nu de derde generatie CRM-applicaties, zodat SAP-gebruikers niet hoeven te wachten op de eerste generatie CRM-oplossingen van SAP."

Allesomvattend Customer Relationship Management is alleen mogelijk als CRM-oplossingen worden geïntegreerd met back-end ERP-applicaties. In een volledig geïntegreerd systeem heeft een call center-medewerker toegang tot alle benodigde informatie, variërend van klantinformatie tot productbeschikbaarheid. Door deze kant-en-klare integratie-oplossing biedt Oracle ondernemingen de kans beschikbare data om te zetten naar bruikbare informatie. Hierdoor is er meer begrip en kennis over de klant voorhanden en kan een winstgevende relatie opgebouwd worden.

Oracle Application InterConnect

Oracle Application InterConnect biedt voor-geconfigureerde mapping waarmee SAP-gebruikers cruciale aandachtspunten voor de integratie van de front- en back-end applicaties kunnen vaststellen. Daarnaast biedt Oracle Application InterConnect gebruikers één aanspreekpunt voor licenties, service, ondersteuning en het upgraden van CRM-functionaliteit en de integratie met ERP-applicaties. De eerste versie is gepland voor deze zomer en biedt integratie met Oracle Service, Oracle Internet Commerce en SAP R/3 applicaties.

Oracle Customer Relationship Management Applications

Oracle CRM Applications biedt een complete productsuite voor het beheer van alle aspecten die verbonden zijn aan klantrelaties, van marketing en sales tot aan service. Oracle realiseert als enige een naadloze integratie tussen front office en back-end ERP- systemen en biedt tegelijkertijd toegang tot alle klantinformatie. Deze geïntegreerde oplossing biedt een compleet overzicht van alle interacties met klanten, of deze nu totstandkomen door directe sales-contacten, via het Web, een call center of indirect via het partnerkanaal.

Voor productinformatie kunt u bellen met het gratis informatienummer 0800-0827.

Oracle Corporation

Oracle Corporation is ’s werelds grootste leverancier van software voor informatiemanagement en is, met een jaarlijkse omzet van meer dan $ 8,3 miljard, de op één na grootste softwareorganisatie ter wereld. Oracle levert ERP-applicaties, databases, applicatieservers, tools en Business Intelligence-producten met de daaraan gerelateerde consultancy, opleidingen en support services. Oracle heeft vestigingen over de gehele wereld, in meer dan 145 landen. Vanuit haar kantoor in De Meern bedient Oracle met ruim 1000 medewerkers de Nederlandse markt. Informatie over Oracle is te vinden op www.oracle.com

Meer informatie voor de redactie:

Oracle Nederland BV Lammers van Toorenburg PR

Monique Potters Emile Voogt