Oracle neemt Tinoway over

De Meern, 27 april 1999  Oracle kondigt aan dat de overname van Tinoway International BV succesvol is afgerond. Tinoway is wereldwijd marktleider in Field-Service-informatietechnologie. De Tinoway Field Service-applicaties zijn geontegreerd in Oracle Service-suite, en in dat kader is een overname een logisch vervolg. De Service-suite is een belangrijk onderdeel van de Customer Relationship Management-suite (CRM). Het is voor het eerst in de geschiedenis van Oracle Corporation dat een Nederlands technologiebedrijf wordt overgenomen.

Wij zijn zeer verheugd dat we de kennis en ervaring van Tinoway op het gebied van Field Service-applicaties in de ontwikkeling van onze productenreeks kunnen opnemen, zegt Mark Barrenechea, Senior Vice-President bij Oracle Corporation. Beide bedrijven delen al lange tijd dezelfde visie op de toepassing van mobiele technologie en Field Service-applicaties. De overname is een bevestiging van de hechte samenwerking en de integratie in de internationale Oracle-organisatie van de Tinoway-medewerkers zal dan ook goed verlopen.

De Tinoway Field Service-software is opgenomen in de Customer Relationship Management-suite van Oracle. De Tinoway-producten gaan verder onder de naam Oracle Mobile Field Service. Deze suite realiseert eenvoudig draadloze communicatie tussen buitendienstmedewerkers en kantoor. Dit levert productiviteitsverbetering, toegenomen klantgerichtheid en slagvaardigheid van de service-technicus op. De buitendienstmedewerker kan alle informatie over uitgevoerde service-activiteiten en de werkbonnen via een draadloos netwerk naar kantoor verzenden. Daarnaast kan alle benodigde informatie over de planning of route eenvoudig inzichtelijk gemaakt worden. De planner kan door middel van de draadloze communicatie automatisch opdrachten inplannen en daarbij rekening houden met de agenda, ervaring en vaardigheden van de buitendienstmedewerker en de beschikbaarheid van onderdelen. Deze software bevat geontegreerde mail- en printfunctionaliteit.

Oracle Corporation
Oracle Corporation is s werelds grootste leverancier van software voor informatiemanagement en is, met een jaarlijkse omzet van meer dan $ 8,3 miljard, de op iin na grootste softwareorganisatie ter wereld. Oracle levert ERP-applicaties, databases, applicatieservers, tools en Business Intelligence-producten met de daaraan gerelateerde consultancy, opleidingen en support services. Oracle heeft vestigingen over de gehele wereld, in meer dan 145 landen. Vanuit haar kantoor in De Meern bedient Oracle met ruim 1000 medewerkers de Nederlandse markt. Informatie over Oracle is te vinden op www.oracle.com

Meer informatie voor de redactie:

Deel: ' Oracle neemt Tinoway over '