Oracle Portal-to-Go maakt nieuwe klasse draadloze e-businessapplicaties mogelijk

Genève Telecom99/De Meern, 12 oktober 1999 - Oracle Corporation, de nummer één in e-business, introduceert tijdens Telecom 99 Oracle Portal-to-Go, draadloze Internetsoftware. Met dit product komt e-business en Internettoegang voor het eerst binnen het bereik van mobiele, draadloze gebruikers. Oracle Portal-to-Go verdrievoudigt het aantal potentiële Internetgebruikers en maakt het mogelijk voor vrijwel elk draadloos apparaat om toegang te krijgen tot Internet content en e-services. Het verandert telecommunicatiebedrijven in een nieuwe generatie ‘draadloze e-service providers’ en maakt het voor ieder bedrijf en content provider mogelijk om de volledige potentie van de mobiele markt te bedienen.

In zijn presentatie vandaag tijdens Telecom 99 zag Larry Ellison, CEO en Chairman van Oracle, zijn visie op eenvoudige internettoegang via verschillende draadloze apparaten, zoals mobiele telefoons, televisie en PDA ’s, bevestigd. “Vier jaar geleden heb ik tijdens Telecom 95 veel mensen beledigd door te zeggen dat de PC een nutteloos apparaat is. Nu heeft het Internet de PC overbodig gemaakt en zal het op termijn niet alleen de markt veranderen, maar ook onze economie en cultuur.”

"Op het gebied van spraak had de mobiele telefoon de fysieke barrières van draden en kabels al weggenomen, voor data was dit echter nog niet het geval. Dat gaat nu veranderen", aldus het Gartner Group-rapport: 'Wireless Access: An E-business Growth Hormone'. In 2005 zullen naar verwachting meer dan 1 miljard mobiele telefoons in gebruik zijn. De aantallen PC's met Internetaansluitingen blijven daarbij een factor drie achter."

Oracle Portal-to-Go is Internetsoftware waarmee nagenoeg elk draadloos apparaat toegang kan krijgen tot bestaande Web- en databaseapplicaties of content. Door het uitbreiden van Internettoegang naar de 305 miljoen draadloze telefoons die momenteel gebruikt worden, opent Oracle Portal-to-Go deuren naar een snel expanderende markt die driemaal groter is dan die van de huidige op de PC gebaseerde Internetgebruikers. Het stelt aanbieders van mobiele telecommunicatiediensten in staat een reeks nieuwe e-services te bieden aan hun klanten.

Gebaseerd op de Internet database software van Oracle, is Portal-to-Go gebaseerd op standaarden en goed schaalbaar om zodoende tegemoet te komen aan de omvangrijke eisen van de telecommunicatiemarkt.

Oracle Portal-to-Go vertaalt Internet- en database-content in elk door de gebruiker gekozen format en stelt zo de aanbieders van mobiele telecommunicatiediensten in staat zich te concentreren op het aanbieden van toegevoegde waarde. Bijvoorbeeld op aangepaste services voor de lokale gebruiker, in plaats van elke keer dat er een standaard verandert of de technologie zich wijzigt, content-code te moeten wijzigen. Door de combinatie van de Web-, database- en security features in Oracle Portal-to-Go kunnen de aanbieders direct breedgeoriënteerde e-commerce service providers worden.

Gebruikmakend van Oracle Portal-to-Go hebben telecomgiganten als Cegetel, E-plus, Libertel en Telia Mobile reeds een breed scala van nieuwe e-services ontwikkeld, zoals mobiele e-travel, mobiel bankieren, ticketverkoop, vluchtinformatie, real-time veilingen, mobiele beurshandel, mobiele berichtenservice en mobiele contact management. In slechts enkele uren kunnen aanbieders een nieuwe draadloze e-business service creëren en opstellen.

Voor Oracle-productinformatie kunt u bellen met het gratis informatienummer 0800-0827.

Oracle Corporation
Oracle Corporation is ’s werelds grootste leverancier van software voor informatiemanagement en is, met een jaarlijkse omzet van ruim $ 9 miljard, de op één na grootste softwareorganisatie ter wereld. Oracle levert ERP- en CRM-applicaties, databases, applicatieservers, tools en Business Intelligence-producten met de daaraan gerelateerde consultancy, opleidingen en support services. Oracle heeft vestigingen over de gehele wereld, in meer dan 145 landen. Vanuit haar kantoor in De Meern bedient Oracle met ruim 1000 medewerkers de Nederlandse markt. Informatie over Oracle is te vinden op www.oracle.nl

Meer informatie voor de redactie:
Oracle Nederland BV
Monique Potters