Oracle sluit overeenkomst met SURFdiensten

De Meern, 15 juni 1999  Oracle heeft een meerjarige overeenkomst gesloten met SURFdiensten, de organisatie die optreedt als intermediair tussen ICT-aanbieders en het Nederlandse hoger onderwijs en wetenschappelijk onderzoek. De overeenkomst betekent dat studenten en medewerkers van universiteiten en hogescholen voordelig gebruik kunnen maken van Oracle-producten, zowel voor educatieve als administratieve toepassingen. De overeenkomst is geldig voor vier jaar en betreft verschillende Oracle-toepassingen, waaronder Oracle8i en Oracle Designer en Oracle Developer.

Door deze overeenkomst beschikken studenten en medewerkers van elf universiteiten en zes hogescholen nu over de nieuwste technologiekn. De producten zijn niet alleen voor educatieve doeleinden beschikbaar, maar ook voor toepassing binnen de onderwijsinstellingen zelf. De onderwijsorganisaties die de overeenkomst getekend hebben, krijgen nu tegen aantrekkelijke tarieven toegang tot professionele software om de eigen interne bedrijfsprocessen te ondersteunen.

Het is van belang dat studenten al tijdens hun studie kennismaken met technologiekn die ze na de afronding van hun studie in hun arbeidsomgeving gaan gebruiken, zegt Bart de Lange, Segment Manager Onderwijs bij Oracle. Door te werken met de producten die Oracle binnen deze overeenkomst aanbiedt, kunnen zij zich optimaal voorbereiden op hun toekomstige positie als deelnemers aan het bedrijfsleven. Vooral het bedrijfsleven krijgt in toenemende mate te maken met Internet en e-business als dominerende factoren in bedrijfsprocessen. Oracle-technologiekn en -producten worden daarin momenteel het meest toegepast.

Jan Bakker, directeur van SURFdiensten over de alliantie: De overeenkomst met Oracle stelt Nederlandse instellingen voor hoger onderwijs en wetenschappelijk onderzoek in staat gebruik te maken van de nieuwste Oracle-toepassingen. Voor de studenten is dit een uitstekende investering in de toekomst, een hands-on ervaring met de nieuwste technologiekn op het gebied van met name het Internet.

Voor Oracle-productinformatie kunt u bellen met het gratis informatienummer 0800-0827.

Oracle Corporation
Oracle Corporation is s werelds grootste leverancier van software voor informatiemanagement en is, met een jaarlijkse omzet van meer dan $ 8,3 miljard, de op iin na grootste softwareorganisatie ter wereld. Oracle levert ERP-applicaties, databases, applicatieservers, tools en Business Intelligence-producten met de daaraan gerelateerde consultancy, opleidingen en support services. Oracle heeft vestigingen over de gehele wereld, in meer dan 145 landen. Vanuit haar kantoor in De Meern bedient Oracle met ruim 1000 medewerkers de Nederlandse markt. Informatie over Oracle is te vinden op www.oracle.nl

SURFdiensten
SURFdiensten treedt op als intermediair tussen diverse ICT-aanbieders en het Nederlandse onderwijs en werkt nauw samen met SLBdiensten en APS IT-diensten. SURFdiensten verstrekt softwarelicenties aan het Hoger en Wetenschappelijk Onderwijs, SLBdiensten aan het BVE-veld, Voortgezet Onderwijs en Voorbereidend Beroeps Onderwijs en APS IT-diensten aan het Primair Onderwijs. Ongeveer 95% van het Hoger en Wetenschappelijk Onderwijs maakt inmiddels gebruik van de SURF-licenties. In het BVE-veld is dit ook ongeveer 95%, in het Voortgezet Onderwijs circa 70% en in het Primair Onderwijs circa 30%.
SURFdiensten: http://www.surfdiensten.nl
SLBdiensten: http://www.slbdiensten.nl
APS IT-diensten: http://www.apsitdiensten.nl

Meer informatie voor de redactie:
Oracle Nederland BV Lammers van Toorenburg PR SURFdiensten Monique Potters Emile Voogt Ester van Heuven

Deel: ' Oracle sluit overeenkomst met SURFdiensten '