OTIB Best Presterende Werkgever in Technische Installatiebranche

OTIB Best Presterende Werkgever bij Arbeidsmarkt TV

Rotterdam, 20160707 -- OTIB, het Opleidings- en ontwikkelingsfonds voor het Technisch InstallatieBedrijf, is door het Nationale Business Succes Award Instituut uitgeroepen tot Best Presterende Werkgever 2016 in de Technische Installatiebranche. Het opleidingsfonds heeft zich volgens de Nominatiecommissie ontwikkeld tot een toonaangevend fonds voor werkgevers en werknemers in de Technische Installatiebranche, met een zeer sterke positionering. ‘OTIB weet met zijn kennis over de branche, inzicht in wat vakmanschap nodig heeft én visie op nieuwe ontwikkelingen binnen de installatietechniek hoog te scoren op klanttevredenheid.’

OTIB is het opleidings- en ontwikkelingsfonds voor het Technisch InstallatieBedrijf. De Technische Installatiebranche is met bijna 10.000 werkgevers en ruim 120.000 werknemers één van de grootste branches van Nederland. OTIB ondersteunt werkgevers en werknemers uit de branche bij het (verder) ontwikkelen van hun kennis en vakmanschap. Ook wil het jong en oud kennis laten maken met de branche.

De Nominatiecommissie van het Nationale Business Succes Award Instituut ziet in OTIB een stabiele, vooruitstrevende organisatie die naar verwachting in de toekomst absoluut blijft aansluiten op de vragen vanuit de branche. ‘Innovatie is het sleutelwoord bij OTIB, want men is continu bezig het aanbod te verbeteren en nog actueler te laten aansluiten op de wensen van werkgevers en werknemers.’

Ontwikkelen van vakmanschap

De Technische Installatiebranche staat voor een aantal uitdagingen: een veranderende markt en samenleving, technologische vooruitgang en een veranderende arbeidsmarkt. Daarnaast zijn er specifieke ontwikkelingen in de branche, zoals integraal installeren, duurzaam bouwen en zorg op afstand. De nieuwe vakman of -vrouw ontwikkelt zich vandaag om te voorzien in de klantvraag van morgen. OTIB ondersteunt werkgevers en werknemers bij het (verder) ontwikkelen van hun vakmanschap.

‘Door nieuwe ontwikkelingen en technologische innovaties verandert de vraag van de klant voortdurend’, stelt Robert Zwaan, hoofd van de dagelijkse Nominatiecommissie. ‘Het aanbod van  OTIB is aansprekend en bevat verschillende componenten. Bijvoorbeeld trainingen voor leer-werkbegeleiders van 55 jaar en ouder, of workshops Green Skills, waarin werknemers kennismaken met de nieuwste duurzame technieken zoals laagtemperatuursystemen, warmtepomptechniek, domotica, ledverlichting en PV-zonne-energie. Maar denk ook aan innovatieve voorlichtingsproducten zoals de VR-bril en robots; arbeidsmarktcoaches die bedrijven ondersteunen bij het invullen van vacatures, een modelwoonwijk waarin duidelijk wordt hoe bewezen technologie kan bijdragen aan langer thuis wonen. Met een kleine, effectieve organisatie weet OTIB producten te ontwikkelen die het vakmanschap in de branche stimuleren. Een heldere regiostructuur zorgt ervoor dat OTIB dichtbij de dagelijkse praktijk van de bedrijven blijft staan. Nauwe contacten met het onderwijsveld zorgen bovendien voor een betere aansluiting van de vraag uit de branche en het aanbod van het onderwijs. Mooi om te zien hoe deze organisatie zich met succes inzet om kansen voor werkgevers en toekomstige werknemers te realiseren. Terecht de winnaar van de award voor Best Presterende Werkgever in deze branche!’

Meer informatie: www.otib.nl

Over Arbeidsmarkt TV

Arbeidsmarkt TV is het eerste multimediale platform met een eigen televisieprogramma, online recruitment portal en social media-inzet om werkgevers en werkzoekenden te verbinden, te inspireren en te stimuleren om het beste uit zichzelf te halen. Arbeidsmarkt TV vloeit voort uit de missie van het Nationaal Business Succes Award Instituut (NBSA). Het NBSA richt zich met zijn activiteiten op duiding van succesfactoren, kennis over succes delen en het eren van succesvolle bedrijven. Het NBSA organiseert daartoe sinds 2011 onder meer de grootste ondernemersprijs van Nederland, met een hoofdprijs van 100.000 euro. Deze werd voor de editie 2015 uitgereikt door Jan Peter Balkenende.

Werkgevers die in Arbeidsmarkt TV deelnemen, zijn voor editie 2016 door de onderzoekscommissie van het NBSA genomineerd voor de categorie Beste Werkgever 2016 in hun specifieke branche. Aan deze categorie is voor de winnaar een geldprijs van 10.000 euro verbonden.

Deel: ' OTIB Best Presterende Werkgever in Technische Installatiebranche '