Otra N.V.

created 05/06/99

Otra realiseert ruim 4% omzetgroei in de eerste 4 maanden 1999

Het technische groothandelsconcern Otra N.V. heeft in de eerste vier maanden van 1999 een autonome omzetstijging van 4,2% gerealiseerd, waarmee de omzet uitkwam op circa NLG 1,3 miljard. In dezelfde periode van vorig jaar bedroeg de omzetstijging 2,6%. De omzet van de vorig jaar verkochte activiteiten in het Verenigd Koninkrijk is hierbij buiten beschouwing gelaten.

In het merendeel van de gebieden waar Otra actief is, was de omzetgroei beduidend sterker dan die van de markt. Het omzetherstel in Nederland wijst er op dat hier goede voortgang wordt gemaakt met het elimineren van de negatieve aspecten van het integratieproces op de servicegraad. Opvallend was ook de positieve omzetontwikkeling van de bedrijven in Duitsland, in een markt die een negatieve groei liet zien. Deze ontwikkelingen geven aan dat de strategische investeringen van de afgelopen jaren nu duidelijk hun vruchten beginnen af te werpen. Verheugend is de progressie die bij de uitvoering van een aantal specifieke projecten in de diverse clusters wordt gemaakt.

Gezien deze ontwikkelingen is de raad van bestuur positief gestemd over de verdere gang van zaken in het lopende jaar. Voor het uitspreken van een concrete winstprognose echter is het nog te vroeg.

De halfjaarcijfers worden op 2 september 1999 gepubliceerd.

Raad van bestuur Otra N.V.
Amsterdam, 6 mei 1999

Deel: ' Otra realiseert ruim 4% omzetgroei eerste 4 maanden 1999 '