Gemeente Coevorden

DONDERDAG 23 DECEMBER OVERDRACHT RSG AAN DE EENDRACHT

Aanstaande donderdag 23 december om 8.45 uur vindt de formele overdracht plaats van de voormalige Rijksscholengemeenschap in Coevorden aan woningstichting De Eendracht uit Coevorden. De overdracht vindt plaats op het notariskantoor van Huberts en Gaikema, Burgemeester Gaultiersingel 57 in Coevorden. Hierbij zullen Eendracht-directeur de heer J. Vogten en wethouder E. Thiele van de gemeente Coevorden aanwezig zijn.

In de raadsvergadering van 9 november jongstleden heeft de gemeenteraad van Coevorden besloten de voormalige Rijksscholengemeenschap, het schoolgebouw en de conciërgewoning, aan de Churchilllaan in Coevorden te verkopen aan woningstichting De Eendracht.

De Eendracht is voornemens het gebouw te verbouwen tot zestien huur- en koopappartementen. De beeldbepalende details van de voormalige school worden hierbij intact gelaten. De gymzaal maakt plaats voor nieuwbouw: hier worden veertien nieuwe woningen gebouwd van drie verschillende typen.

Zoekwoorden:

Deel: ' Overdracht RSG Coevorden aan De Eendracht '