FNV BONDGENOTEN

Overeenkomst Begemann Groep en bonden over QtecQ

Op vrijdag 3 september is er een overeenkomst afgesloten tussen de Koninklijke Begemann Groep N.V. en vakverenigingen, FNV Bondgenoten, CNV Bedrijvenbond en De Unie, over de afwikkeling van de sociale gevolgen die voortvloeien uit het faillissement van QtecQ te Hengelo.

Sinds vorige week is over dit onderwerp overleg geweest tussen partijen met als resultaat dat de Begemann Groep aan de Stichting Personeelsbemiddeling & Mobiliteit te Hengelo per heden een opdracht is verstrekt voor out-placement ondersteuning. De Begemann Groep zal een bedrag van fl 750.000,- betalen voor deze opdracht aan de Stichting Personeelsbemiddeling en Mobiliteit.

De vakbonden zijn de Begemann Groep erkentelijk voor het afsluiten van deze overeenkomst en verwachten dat door deze overeenkomst het zeer goed mogelijk is om de oud-werknemers van QtecQ ,die per 12 september geen nieuw werk hebben gevonden, te ondersteunen in het zoeken naar een nieuwe baan.

Inmiddels hebben er vanaf vorige week vrijdag 34 werknemers van de 168 werknemers die nog zonder werk zaten een nieuwe baan gevonden. De banenmarkt die vorige week vrijdag is georganiseerd heeft dus een goed resultaat opgeleverd.
Door Imtech en Structon zijn totaal 250 werknemers overgenomen. Vakverenigingen hopen dat in de komende periode de groep werknemers (134) die nog geen werk hebben gevonden aan een baan geholpen kunnen worden.

Meer informatie:
Namens de Koninklijke Begemann Groep N.V.
J. van den Nieuwenhuyzen
Telefoon 076-5244444

Namens FNV Bondgenoten, CNV Bedrijvenbond en De Unie A.J. Verdijsseldonk, telefoon 074-2914981 of 06-51255624

03 sep 99 14:51