Siemens Nederland N.V.

ICN CA 200001.056

Den Haag, vrijdag 3 maart 2000

P&TLuxembourg implementeert 's werelds eerste Corporate GSM-toepassing van Siemens bij de netwerkaanbieder LUXGSM

Gemeenschappelijk persbericht van P&TLuxembourg en Siemens:

Op 1 februari, de eerste dag van het GSM World Congress 2000 in Cannes, hebben de divisie Information and Communication Networks van Siemens en de Luxemburgse telecommunicatie-aanbieder P&TLuxembourg een overeenkomst ondertekend over de gemeenschappelijke marktintroductie en implementatie van de Corporate GSM-toepassing van Siemens in Luxemburg. Dankzij de overeenkomst met Siemens kan LUXGSM, de mobiele netwerkaanbieder van P&TLuxembourg, haar klanten een GSM-toegang bieden, die naadloos kan worden geïntegreerd in reeds bestaande spraak- en IP-gebaseerde LAN-communicatie-infrastructuur.

P&TLuxembourg en Siemens bundelen in het kader van dit initiatief hun krachten. P&TLuxembourg integreert Corporate GSM in haar nationale netwerk, Siemens zorgt voor de levering en de implementatie in de spraak-datanetwerken van de klanten. Met Corporate GSM breidt LUXGSM haar productenaanbod voor zakelijke klanten uit met een nieuwe component. De trend gaat naar mobiele, GSM-gebaseerde apparaten, die niet alleen maar geconcentreerd zijn op de overdracht van spraak, maar meer weg hebben van personal assistants. Naast de spraaktoepassingen kunnen ze gebruikt worden als organizer en voor alle vormen van datatransmissie en opslag.
Deze apparaten worden via Corporate GSM, als speciale draadloze GSM-toegang, direct geïntegreerd in de betreffende communicatie- en IP-gebaseerde LAN-infrastructuur van de onderneming. Dankzij verbeterde spraakkwaliteit, een kostenmodel voor bedrijfsnetwerken en de integratie in ondernemingsdiensten zorgt Corporate GSM voor een betere mobiliteit voor ondernemingen en hun medewerkers.

Luxemburg is een van de belangrijkste financiële- en mediacentra in Europa. De hier gevestigde ondernemingen stellen de hoogste eisen aan telecommunicatiediensten. Naast de geavanceerde Customer Care and Billing System en zijn IN (Intelligente Netwerk)-platform voor draadgebonden en draadloze communicatie is Corporate GSM voor P&TLuxembourg een volgende belangrijke stap op weg naar volledige integratie van draadgebonden en mobiele telefonie. "We ervaren het als een plicht om onze klanten toegang te bieden tot een uitstekende, GSM-gebaseerde oplossing voor meer mobiliteit," aldus Edmond Toussing, CEO van P&TLuxembourg. "Met de Corporate GSM-oplossing van Siemens kunnen wij onze klanten een tool leveren die optimaal concurrentievermogen en efficiëntie garandeert. Bovendien beschikt het over een kostenmodel, waarmee de mobiliteit binnen de gehele onderneming kan worden gerealiseerd."
"We zijn trots dat wij de eerste onderneming ter wereld zijn die haar klanten de Corporate GSM-oplossing kan aanbieden. Dit is het resultaat van onze jarenlange ervaring en marktpresentie op de gebieden GSM en bedrijfsoplossingen," zo onderstreepte Lothar Pauly, directeur van de business-unit Communication on Air van Siemens Information and Communication Networks. "Met Corporate GSM beschikt P&TLuxembourg over een techniek die niet alleen een concurrerende prijs en een verbeterde dekking te bieden heeft, maar tevens een innovatieve oplossing is, die klanten een functionaliteit, openheid en architectuur biedt die ondernemingen van de allerbeste IT-voorzieningen mogen verwachten."

Achtergrondinformatie:
Corporate GSM zorgt voor de naadloze integratie van openbare GSM-netwerken in bedrijfsnetwerken voor spraak (PBX) en data (LAN). Het past zich volledig aan de reeds aanwezige infrastructuur van de onderneming aan.
Corporate GSM biedt GSM-aanbieders de mogelijkheid hun omzet in dit lucratieve marktsegment te verhogen, de kosten voor abonneewerving te verlagen en hun netwerkcapaciteit efficiënter te benutten. Door een grotere differentiatie in het dienstenaanbod en minder fluctuaties in het abonneebestand dankzij een betere klantenbinding verbetert deze oplossing de concurrentiepositie van de GSM-aanbieder.

Voor IT-managers in ondernemingen biedt Corporate GSM een schaalbare, open architectuur, die kostenefficiënt functioneert en toekomstige groei stimuleert. Corporate GSM is de meest complete bedrijfsoplossing die momenteel op de markt voor het beheer van convergerende netwerken verkrijgbaar is: gebaseerd op standaardnormen, schaalbaar en naadloos te integreren, waardoor bestaande IT-investeringen niet verloren gaan. Corporate GSM werkt volgens het eenvoudige principe "één aansluiting, één nummer". Medewerkers hebben toegang tot alle belangrijke PBX-functies, inclusief de mogelijkheid met hun GSM interlokale gesprekken te voeren via het telecommunicatiesysteem van de onderneming.
De Corporate GSM-oplossing combineert de kwaliteit en de betrouwbare klantenservice van Siemens met het omvangrijke knowhow op het gebied van draadloze spraak-datacommunicatie van Opuswave Networks Inc. (VS), een volledige dochteronderneming van Siemens AG. Opuswave is een van de belangrijkste ontwikkelaars van IP-gebaseerde end-to-end GSM-toepassingen. Meer informatie over Opuswave Networks vindt u op het Internet onder http://www.opuswave.com

Siemens, divisie Information and Communication Products Information and Communications is onderdeel van Siemens AG, een van de grootste ondernemingen ter wereld op het gebied van elektronica en elektrotechniek, met een omzet van meer dan 134 miljard DM. Information and Communications bestaat uit drie onderdelen: Information and Communication Networks (59.000 medewerkers, 24 miljard DM resp.12,3 miljard euro omzet), Information and Communication Products (33.000 medewerkers, 19,1 miljard DM resp. 9,8 miljard euro omzet) en Siemens Business Services (21.000 medewerkers, 7,1 miljard DM resp. 3,6 miljard euro omzet).

De divisie Information and Communication Products maakt integraal deel uit van Information and Communications. Het productaanbod omvat de strategische groeigebieden van de informatie- en communicatietechniek en biedt een compleet spectrum van I en C-producten uit één bron: van PC's, notebooks, servers en mainframes tot digitale producten, draadgebonden en draadloze telefoontoestellen. De business-unit Communication Devices is de grootste aanbieder ter wereld van digitale telefoontoestellen. Op het gebied van GSM-toestellen wil de onderneming haar aandeel aanzienlijk vergroten. IT-service met de nadruk op value added services ronden het productaanbod af. Siemens is aanbieder van volledige GSM-systemen en levert alle bijbehorende componenten: van telefoonsystemen, basisstations en eindapparatuur tot omvangrijke dienstverlening zoals advies en planning bij de aanleg en de exploitatie van de netwerken. Siemens is een van de belangrijkste leveranciers ter wereld van GSM-systemen en heeft al meer dan 135 netwerkaanbieders in meer dan 70 landen voorzien van GSM-techniek.
Meer informatie over deze divisie van Siemens vindt u op het Internet onder http://www.siemens.com/ic/products.

P&TLuxembourg
P&TLuxembourg, sinds 1992 een publiekrechtelijke rechtspersoon, is een onderneming die post-, betalings- en telecommunicatiediensten aanbiedt en meer dan 2700 medewerkers in dienst heeft. Op telecommunicatiegebied exploiteert P&TLuxembourg zowel draadgebonden als mobiele netwerken en biedt het volledige spectrum van spraak-datadiensten aan, inclusief satelliet-uplinks. De transmissie- en telefoonsystemen zijn volledig digitaal. ISDN-diensten zijn overal in het land beschikbaar. De internationale telefoon- en IN (intelligente netwerken)-systemen zijn via een beveiligd glasvezelnetwerk verbonden met de buurlanden. Met haar compacte en flexibele structuur bedient P&TLuxembourg zeer veeleisende klanten, die bestaan uit internationale banken, verzekeringsondernemingen en belangrijke Europese instituten. P&TLuxembourg en haar service providers zijn er trots op, dat ze momenteel meer dan 130.000 deelnemers in het dualbandnetwerk LuxGSM van diensten kunnen voorzien.
Voor meer informatie kunt u terecht op onze Internet-pagina's onder http://www.ept.lu.

Press contact P&TLuxembourg
Press Officer, Olivier Mores
Tel.: +352-4765-4495
Fax: +352-226235