IJmuiden,29 februari 2000

Overname Cory Towage door Wijsmuller Groep afgerond

Na de aankondiging half januari door Wijsmuller Groep dat de overeenkomst tot overname van het Engelse Cory Towage, onderdeel van de Ocean Group plc, was getekend, is de feitelijke overname van Cory Towage en haar dochtermaat-schappijen heden voltooid.

De aandelen in Cory Towage zijn overgedragen aan Wijsmuller Groep voor een bedrag van £81,8m. Cory Towage zal gaan opereren als een volle dochtermaatschappij van Wijsmuller Groep. De nieuwe naam van Cory Towage zal Wijsmuller Marine ltd. worden.

Met deze overname zet Wijsmuller een enorme stap in de richting van het bereiken van het uiteindelijke doel om marktleider te worden binnen de branche en het versterkt duidelijk de positie van Wijsmuller in de markt. De overname van Cory Towage geeft Wijsmuller de mogelijkheid tot een snelle internationale expansie van de huidige havensleepactiviteiten en van offshore gerelateerde operaties. Om deze verdere expansie te financieren wordt in de nabije toekomst een beursgang overwogen.

Cory Towage, met een vloot van meer dan 60 sleepboten, opereert in 9 havens in Engeland en is verder actief in Canada, Venezuela, Oman, Ierland en Lithouwen.

Wijsmuller is momenteel actief in twintig landen op het gebied van havensleep-diensten en wereldwijd met bergingen en maritieme dienstverlening.

Wijsmuller Groep werd inzake de overname geadviseerd door Credit Suisse First Boston en de ING Bank voorzag in de financiering.

Voor verdere informatie

Wijsmuller Holding

Milou Mulder
Manager communicatie and public relations