Getronics

Amsterdam, Nieuwegein
18 maart 1999
Getronics en Nederlandse Vereniging van Makelaars in gesprek over outsourcing ICT-diensten voor het Makelaars Diensten Centrum

Het Algemeen Bestuur van de Nederlandse Vereniging van Makelaars o.g. en Vastgoeddeskundigen, de NVM, te Nieuwegein en de Directie van Getronics NV te Amsterdam maken bekend besprekingen te voeren die naar verwachting zullen leiden tot overname van de ICT-diensten van het Makelaars Diensten Centrum (MDC) door Getronics.

De hoofdactiviteit van het MDC richt zich op het online beschikbaar maken en houden van informatie over het onroerendgoedaanbod van de 1.900 aangesloten makelaarskantoren van de NVM. Daartoe beheert en onderhoudt MDC een softwaretoepassing "Masterplan 2000" met de hiermee verbonden infrastructuur, die de informatie-uitwisseling over vastgoedobjecten tussen de aangesloten makelaars via het NVM-net en raadpleging door geïnteresseerden van de in Nederland meest bezochte Website mogelijk maakt. De organisatie telt thans 40 medewerkers.

NVM/MDC en Getronics sluiten in dit kader een meerjarige dienstverleningsovereenkomst, terwijl partijen een samenwerking zullen aangaan gericht op de exploitatie van de Masterplan 2000-applicatie in de markt.

Getronics is één van de grootste Europese bedrijven op het gebied van automatiserings- en communicatiediensten met thans ruim 12.500 medewerkers en in 1998 een omzet van ƒ 3,5 miljard.

Deel: ' Overname ICT-diensten van NVM dienstencentrum door Getronics '