Overname Skischool bij ‘Skicentrum Drechtsteden’

DORDRECHT, 20120524 -- Per 1 juni a.s. gaat de skischool bij Skicentrum Drechtsteden over in andere handen. De exploitatie van de skischool wordt overgedaan aan Dhr. P. Boog, die ook eigenaar is van een ander outdoor skicentrum in Bergschenhoek, in de buurt van Rotterdam.

Eigenaar Janusz Czarnota zegt: ‘We zijn al langer bezig om onze ski- en snowboardactiviteiten over te dragen aan andere kandidaten’, dit vanwege de drukke activiteiten met mijn andere bedrijven. Janusz zegt: ‘kandidaten waren er genoeg maar er was er niet 1 die zo veel ervaring heeft met het exploiteren van skibanen’! Dat was voor hem de doorslag om de skibaan per 1 juni a.s. over te dragen. Dhr. Boog en Dhr. Czarnota zijn jaren goede zakelijke bekenden van elkaar en hebben reeds eerder gesproken over overname maar dat is er toen niet van gekomen. Boog zegt: ‘nu was het juiste moment om tot zaken te komen’, en de deal was binnen 2 dagen rond.

Volgens Boog gaat er wel veel veranderen. De activiteiten worden per direct uitgebreid met Tubing, een super leuke activiteit voor kinderen en volwassen. Tubing is met een grote Tube (band) in een aangelegd parcours naar beneden glijden. Vier jaar geleden is Boog begonnen met Tubing op zijn skibaan in Bergschenhoek en dat was gelijk al een daverend succes. Tienduizenden kinderen en volwassenen hebben al gebruik gemaakt van de Tubing banen en dat is ook de bedoeling in Dordrecht! Outdoorski & Fun, het bedrijf van Boog in Bergschenhoek,  is inmiddels uitgebreid tot een waar Tubing paradijs, 4 tubingbanen (Fun, X-treme, Jump en Splash) elk geheel anders zijn daar 4 dagen per week open en in de zomervakantie zelf 7 dagen per week.  Per dag komen daar honderden bezoekers die gebruik maken van de tubing banen en horecagelegenheid.

Boog zegt: ‘dat is ook de bedoeling bij de skibaan in Dordrecht, we zijn al begonnen met de bouw van 1 Tubingbaan die op zaterdag 9 juni a.s. open gaat’. De boekingen lopen inmiddels al binnen en reserveren is daarom strikt noodzakelijk! De tubingbaan wordt nu opgebouwd op de skibaan zelf vanwege het feit dat de skibaan tot begin september niet gebruikt wordt voor skiën of snowboarden. Vanaf begin september, als het ski- en snowboardseizoen weer begint wordt de Tubingbaan aangepast zodat er natuurlijk ook geskied kan worden. Boog zegt: ‘we hebben nog een stuk terrein naast de skibaan (waar vroeger de snowboardbaan lag) dat niet gebruikt wordt en dat ideaal is om een groot Tubingpark aan te leggen. Dat gaan we gefaseerd doen het aankomende skiseizoen’. De eerste Tubing attractie op dat deel zal naar alle waarschijnlijkheid, begin oktober worden geopend.

Uiteraard is het ook de bedoeling om de skibanen grondig aan te pakken. Boog zegt: ‘we gaan de beginners baan gedeeltelijk vervangen zodat het geheel er weer netjes en verzorgt uitziet voordat het skiseizoen start begin september. Qua organisatie gaat er ook het een en ander veranderen. Professioneler en beter gestructureerd gaat de skischool geleid worden en er gaat ook meer geïnvesteerd worden in marketing en acties zodat er een grotere doelgroep bereikt wordt. Belangrijk is dat het skicentrum meer gaat leven en dat de loop weer terug komt. Dat lukt alleen als je kwalitatief een goed aanbod hebt met de juiste voorzieningen eromheen. Hier doelt Boog voornamelijk op de het Eet- en feestcafe “Bij Berry” dat in hetzelfde gebouw huisvest. Deze ondernemers, René en Berry, hebben het verdiend om na al die jaren hard werken en investeren in deze horeca gelegenheid vanuit de skibaan een nieuwe impuls te krijgen. Een goedlopende skibaan is belangrijk voor dit Eetcafé en vice versa natuurlijk ook!

Openingstijden Tubingbanen vanaf zaterdag 9 juni a.s.: woensdag en vrijdag 14.00-17.00 uur, zaterdag en zondag van 13.00-17.00 uur. Bij aanhoudende drukte worden de openingstijden verruimd. Voor reserveringen en boekingen kunt u voorlopig terecht op www.outdoorski.nl  of bellen met  010-5220755.

Deel: ' Overname Skischool bij ‘Skicentrum Drechtsteden’ '