Persbericht Rotterdam, 14 juli 1999

Overname Spido definitief rond

Strategische samenwerking met Heymen Shipping Company

De overname van Rederij Spido, inclusief haar dochterondernemingen, door Doeksen Transport Group heeft definitief zijn beslag gekregen. Om de positie op de markt van rondvaarten, verhuur van schepen voor varende evenementen en cruise-activiteiten verder te versterken en uit te bouwen, is Doeksen Transport Group direct na de overname een strategische samenwerking aangegaan met Heymen Shipping Company uit Arnhem. Heymen Shipping Company gaat participeren in Spido B.V. Groei is een belangrijk trefwoord in de strategie van zowel Doeksen Transport Group als Heymen Shipping Company.

Het voornemen tot overname van Spido door Doeksen Transport Group werd begin mei van dit jaar naar buiten gebracht. Spido B.V. was eigendom van WEA Beheer B.V. uit Utrecht. Voor de medewerkers heeft de overname geen negatieve gevolgen. Spido blijft zelfstandig en met behoud van de eigen identiteit opereren.

Heymen Shipping Company is bekend van de draagvleugelboot Flying Dutchman, de raderboot Mississippi Queen en het futuristische schip Jules Verne. Deze schepen zijn inzetbaar voor varende evenementen zoals conferenties, symposia, feesten en presentaties in Nederland, Duitsland en Belgie. Daarnaast is Heymen Shipping Company een van de aandeelhouders van High Speed Ferry B.V. in Dordrecht. High Speed Ferry gaat vanaf begin november van dit jaar een Fast Ferry-verbinding verzorgen tussen Rotterdam en Dordrecht, met een tussenstop in Ridderkerk. Doeksen Transport Group is de houdstermaatschappij van een aantal ondernemingen op het gebied van (openbaar) vervoer over water en andere maritieme activiteiten. Een van de werkmaatschappijen is Rederij Doeksen. Deze rederij is met name bekend van de bootdiensten tussen Harlingen en de Waddeneilanden Vlieland en Terschelling. Ook Doeksen Transport Group heeft een belang in High Speed Ferry B.V.

Deel: ' Overname Spido door Doeksen Transport Group definitief '