BOELS VERHUUR

Overnames Boels Verhuur in Nederland en Duitsland

ACQUISITIES BOELS VERHUUR IN NEDERLAND EN DUITSLAND

SITTARD, 26 JAN 1999 - Boels Verhuur B.V. (160 verhuurpunten van machines, gereedschap en benodigdheden voor evenementen) heeft twee concurrenten overgenomen: Amarent P&R Verhuur in Deventer en beide vestigingen van Mietprofi in Duitsland (Erkelenz en Heinsberg).

De bedrijven zullen zo spoedig mogelijk onder de Boels-vlag opereren, hetgeen betekent dat de assortimenten zullen worden uitgebreid en de panden worden gemoderniseerd. Het personeel treedt bij Boels in dienst.

De overnames passen in de ambitieuze expansieplannen van Boels. Het afgelopen jaar opende Boels al 12 eigen 'superstores' (grote, zelfstandig opererende verhuurvestigingen). Ook de huidige acquisities zullen bijdragen aan de versterking van de marktpositie van Boels.
In de nabije toekomst verwacht Boels nog meer overnames bekend te kunnen maken, die de huidige groei continueren.

Boels Verhuur uit Sittard is in ruim 20 jaar uitgegroeid van een eenmanszaak, opgericht door Pierre Boels senior, tot een concern met ruim 120 verhuurshops, voornamelijk in doe-het-zelfketen Praxis, en - met de acquisitie meegeteld - 38 'superstores', waarvan 29 in Nederland, zeven in Duitsland en twee in België.

Verspreid over deze landen werken er bij Boels in totaal 400 medewerkers. Zowel aan zakelijke als aan particuliere klanten wordt een assortiment geboden van meer dan 2.500 verschillende verhuurartikelen, van graafmachines tot bestek en van stoelen tot steigers.

NOOT VOOR DE REDACTIE

Deel: ' Overnames Boels Verhuur in Nederland en Duitsland '