PERSBERICHT - 16 SEPTEMBER 2001

Introductie Cruiseferry zorgt voor impuls

P&O North Sea Ferries ligt op koers

De recente introductie van de hypermoderne Cruiseferry "Pride of Rotterdam" op de route Rotterdam/Europoort-Hull blijkt een succes. Ondersteund door een publiciteitscampagne op televisie en in dagbladen en magazines, heeft het inzetten van deze grootste Cruiseferry ter wereld voor een positieve trend gezorgd na de mond- en klauwzeerproblemen van afgelopen voorjaar.

Groeiende tevredenheid

De vele voorzieningen aan boord van de nieuwe Cruiseferry hebben niet alleen de vraag naar overtochten en shortbreaks positief beïnvloed, maar leiden ook tot een aanmerkelijke toename in de tevredenheid van de reizigers, een aspect waaraan marktleider P&O North Sea Ferries een zeer groot belang hecht.

Passenger Manager Benelux Michael Ammerlaan vertelt:

"Uit de vele reacties van onze reizigers blijkt de hoge mate van waardering voor ons innovatieve concept. In onze branche wordt de kwalificatie Cruiseferry veel gebezigd. De consument heeft inmiddels onderkend dat onze nieuwe generatie Cruiseferries een werkelijke cruise-ervaring mogelijk maakt.

De komst van de eerste van de twee Pride-schepen heeft deze zomer en voor het komend najaar bovendien voor een opvallende toename van korte arrangementen gezorgd", aldus een enthousiaste Ammerlaan.

Najaarscampagne van start

Inmiddels heeft P&O North Sea Ferries het startsein gegeven voor haar traditionele najaarsactiviteiten. In samenwerking met Oad Reizen worden herfst-break outs aangeboden vanaf slechts fl. 189,- p.p. De populaire Citycruises naar het pittoreske York (met dagelijks vertrek!) zijn er al voor fl. 109,- p.p. Ook voor de traditionele kerstarrangementen van de rederij naar York, Leeds en Hull, verkrijgbaar vanaf fl. 209,- p.p., kan al geboekt worden.

Vertrouwen in de toekomst

Met de introductie van het zusterschip "Pride of Hull" begin december a.s. zullen de schepen op de route Rotterdam/Europoort-Hull de grootste en modernste van de Noordzee zijn.

Ammerlaan: "Als marktleider, met zo'n miljoen passagiers per jaar, zijn wij het aan onze stand verplicht voorop te blijven lopen. Het voor de zevende keer winnen van de consumentenverkiezing "Best Ferry Operator" in Groot-Brittannië is daarvoor het beste bewijs."

Deel: ' P&O North Sea Ferries ligt op koers '