PERSBERICHT - 31 OKTOBER 1999

NIEUW IN NEDERLAND: EENMAAL, ANDERMAAL... VAAR MEE

P&O North Sea Ferries veilt online reizen

Sinds 26 oktober biedt P&O North Sea Ferries als eerste ferrymaatschappij in Nederland haar producten online aan via QXL.NL.

Klanten kunnen zélf de prijs van hun overtocht bepalen door bij opbod te bieden op een reis die via een veiling op internet wordt aangeboden. QXL veilt in het Verenigd Koninkrijk sinds 1997 alle mogelijke goederen en diensten en zal dit nu ook in Nederland gaan doen.

P&O North Sea Ferries vervoert jaarlijks één miljoen passagiers tussen het continent en Groot-Brittannië. Het bedrijf kiest daarbij altijd de modernste methodes om haar klanten te bereiken. Zo kan de klant via www.qxl.nl een bod doen op bijvoorbeeld een vierdaagse minitrip naar Noord-Engeland of Schotland.

Na afloop van de veiling (dit is een vooraf bepaalde periode van 1 tot
14 dagen) zal degene die het hoogste bod heeft uitgebracht deze minitrip gaan maken. Zo bepaalt de passagier zélf hoeveel hij over heeft voor de overtocht.

P&O North Sea Ferries biedt nu een zestal reizen aan, waaronder een driedaagse city-cruise naar York vanaf ƒ 1,00.

Wie wil weten hoe online veilen precies in zijn werk gaat - of meteen een bod wil uitbrengen - kan de QXL-site bezoeken op www.qxl.nl

Voor nadere informatie:
Michael Ammerlaan