Paarse woordvoerders nodigen homo-organisaties uit

vrijdag 19 maart 1999

‘s-Gravenhage, dinsdag 16 maart 1999

Persbericht

Op 19 maart aanstaande ontvangen de Paarse woordvoerders homobeleid uit de Tweede Kamer - te weten Els Meijer (VVD), Boris Dittrich (D66) en Peter Rehwinkel (PvdA) - een groot aantal homo-belangenorganisaties in het gebouw van de Tweede Kamer. Van 10.00 tot 12.00 uur zullen de woordvoerders geïnformeerd worden door vertegenwoordigers van een groot aantal verschillende organisaties over de actuele stand van zaken en activiteiten.

Op initiatief van het nieuwe VVD-Kamerlid Els Meijer zijn de organisaties gevraagd te inventariseren welke belangrijke speerpunten zij kunnen aanwijzen voor het homobeleid dat de Paarse fracties zouden moeten voeren. De laatste jaren is er veel bereikt op dit gebied. Een voorbeeld hiervan is het aankomende wetsvoorstel tot openstelling van het burgerlijk huwelijk. Een ander belangrijk punt is adoptie van kinderen door lesbo- homostellen.

Toch is het emancipatoire proces nog niet afgerond zo vinden de woordvoerders. De maatschappelijke organisatie vormen een belangrijke bron van informatie wanneer het gaat om het vaststellen van probleemgebieden.

De bijeenkomst zal worden voorgezeten door Philippe Brood, winnaar van het NRC debattoernooi voor nieuwe Kamerleden.

Deel: ' Paarse woordvoerders nodigen homo-organisaties uit '