Packard Bell NEC vernieuwt gehele thuiscomputerlijn

Easy Note-productlijn uitgebreid met instapmodel

Wijchen, 15 januari 1999 - Packard Bel NEC heeft haar computerlijn vernieuwd en kondigt een nieuwe notebook aan. De belangrijkste vernieuwing is dat alle thuiscomputers nu standaard beschikken over 64 MB intern geheugen, terwijl het topmodel, de Platinum 450 V2 beschikt over 128 MB geheugen. Verder heeft Packard Bell NEC in de instapmodellen de Cyrix-processor vervangen door processors van AMD en Intel, wat tegen een lagere prijs hogere prestaties biedt. De nieuwe notebook die Packard Bell vandaag aankondigt is de Easynote
2612.

De twee topmodellen in de Packard Bell-productlijn, de Platinum 400/M V2 en de Platinum 450 V2 beschikken over een Voodoo2 3Dfx. Dit verbetert de weergave van computerspellen die de Voodoo2 3Dfx ondersteunen. De Platinum-modellen beschikken verder over een 4x DVD-speler en softmpeg II-software voor het afspelen van mpeg II-gecodeerde digitale video.

Het instapmodel, de Packard Bell Club 333e, is nu voorzien van een AMD 333 MHz met 3D Now! processor, terwijl de Club 366ce is voorzien van een Intel Celeron 366 MHz. Ook de MultiMedia-modellen zijn veranderd. De MultiMedia
350/M heeft een Intel Pentium II 350 MHz processor en de MultiMedia 400/M beschikt over een Intel Pentium II 400 MHz processor.

Vanaf heden zijn zowel de MultiMedia computers als de Platinum modellen leverbaar met de Slimview 510, een 15,1" LCD monitor. Deze is te verkrijgen voor een meerprijs van fl 500,-- inclusief een Diamond speaker set met subwoofers.

Zoals gebruikelijk levert Packard Bell NEC bij al haar computers een uitgebreid softwarepakket, dat naast Microsoft Word (NL) en Encarta 98 onder meer een aantal spellen en hulpprogramma's omvat. Met de toegevoegde Packard Bell NetP@ss krijgen gebruikers gratis toegang tot een Internet e-mailpostbus, met vijf gratis e-mailadressen voor gezinsleden. Een voordelige verbinding met Internet via de uitgebreide Europese infrastructuur van provider UUNet Nederland behoort tot de mogelijkheden. Verder kunnen de gebruikers tegen lokaal tarief, zonder tussenkomst van een Internet-provider, twee maanden gratis surfen op de website van Packard Bell. Daarna kunnen zij zich via Packard Bell abonneren bij een Internet-provider met als voordeel dat zij hun Internet-instellingen niet hoeven te wijzigen.

Easy Note 2612
Met de introductie van de Easy Note 2612 beschikt Packard Bell NEC nu over een instapmodel notebook. Deze computer is uitgerust met een nieuwe Intel Celeron processor, 32 MB geheugen, een 12,1 inch TFT-scherm, een 24x interne cdrom-speler en een intern 3,5 inch diskettestation.

Packard Bell NEC
Packard Bell NEC ontwerpt, produceert en verkoopt in 33 landen ter wereld een breed scala van PC-compatibele desktop- en notebook-computers. Met in totaal 4,4 miljoen verkochte computers in 1997 is het bedrijf marktleidend leverancier van thuiscomputers en bedraagt het marktaandeel 12 procent. In Europa bezet Packard Bell NEC met 639.000 verkochte computers de eerste plaats in de markt voor thuiscomputers. Het Packard Bell NEC-merk heeft met
18,8 procent (bron: Dataquest) en verkooppunten in meer dan 2.500 Europese steden het grootste aandeel in de Europese retailmarkt. Het Europese hoofdkantoor van Packard Bell NEC is gevestigd in Wijchen. De Europese productie van de computers vindt plaats in Angers, Frankrijk.

Voor meer informatie:
Packard Bell NEC Nederland B.V., Claudia Meijer, telefoonnummer: 024 - 648
98 69 of
Monogram Communication Strategies (MCS) BV, Anneke de Kort, telefoonnummer: 023 - 562 82 08

Deel: ' Packard Bell NEC komt met nieuwe notebook '