Gemeente Amersfoort

tems 19 mei 1999

Honderden padden veilig over

Mede dankzij de tomeloze inzet van vrijwilligers die reageerden op een oproep in deze krant, is de paddentrek dit jaar bijzonder goed verlopen. Zo zijn er op de Schothorsterlaan 900 padden en in Coelhorst 600 padden naar de overkant geholpen! Zonder het werk van veel vrijwilligers was dit onmogelijk geweest.

In samenwerking met de IVN organiseert het Centrum voor Natuur en Milieu Educatie (CNME) begin volgend jaar een voorlichtingsavond over de paddentrek van het jaar 2000. Iedereen die bij de paddentrek betrokken is geweest ontvangt automatisch een uitnodiging. Maar ook nieuwe geïnteresseerden zijn van harte welkom.

Hoe leven pad en kikker Een bezoek aan deze avond verplicht u tot niets. Naast informatie over de paddentrek worden ook wetenswaardigheden over het leven van de pad en de kikker gegeven. Als u voor deze avond te zijner tijd een uitnodiging wenst te ontvangen, kunt u contact opnemen met het CNME: telefoon 033 - 4803797.

Zoekwoorden:

Deel: ' Paddentrek in Amersfoort goed verlopen '