PALET@HOME EN CASTEL@HOME VAN START OP 18 MEI

Amsterdam, 18 mei 1999  Breedband-internetaanbieder @Home Nederland is vandaag samen met de kabelbedrijven Palet Kabelcom en CasTel gestart met het aanbieden van breedband-internet via de kabel aan de Nederlandse consument. Palet biedt deze unieke dienst in haar verspreidingsgebied aan onder de naam Palet@Home. CasTel brengt het product op de markt onder de naam CasTel@Home. Naar verwachting zijn eind 1999 circa 750.000 van de in totaal 1,4 miljoen kabelaansluitingen van Palet Kabelcom en CasTel geschikt voor tweeweg-breedband-internet.

CasTel@Home is met ingang van 18 mei 1999 beschikbaar in de plaatsen Hengelo en Deventer. Assen, Joure, Lemmer, Delfzijl, Roden, Enschede en Sneek volgen kort daarna. In de loop van 1999 zullen meer plaatsen in het verspreidingsgebied van CasTel volgen.
Palet@Home start in Den Bosch, Rosmalen en Venray, en zal in de loop van 1999 ook beschikbaar komen in Maasdonk, Gulpen, Sint-Michielsgestel, Roosendaal, Meerssen, Tilburg, Bergen op Zoom, Vught, Berkel-Enschot, Udenhout, Waalwijk, Haaren, Landgraaf, Roerdalen, Sittard, Sprang-Capelle/Waspik, Veghel, Venlo en Weert.

Dit is een historische dag voor Palet Kabelcom, CasTel en @Home, zegt Jamie Howard, CEO van @Home Nederland. Vanaf vandaag kan een groot deel van de inwoners in de verspreidingsgebieden van CasTel en Palet Kabelcom toegang krijgen tot een internetervaring die in Nederland nog niet beschikbaar was. Dit is mogelijk gemaakt door de daadkracht, visie, technologische kennis en ervaring van Palet Kabelcom, CasTel en @Home. Wij zijn ervan overtuigd dat we samen een volledig nieuwe dimensie geven aan het internetlandschap in Nederland.

Content
@Home biedt op basis van breedband-internet een schat aan informatie aan de consument. Zo heeft @Home een overeenkomst gesloten met SBS 6 en Fox News voor de levering van nieuwsvideos in een videowall met het meest recente nieuws. SBS 6 is hiermee het eerste Nederlandse televisiebedrijf dat de waarde van het breedband-internet heeft ingezien.
Fox News zal met name voor het wereldwijde nieuws zorgen. De nieuwsvideoservice van @Home wordt aangevuld met Nederlandse informatie van het ANP, Beursmedia, Mediaconsult en andere bronnen. Palet@Home en CasTel@Home worden op de markt gebracht tegen een vast tarief van
Dfl. 89,-- per maand voor onbeperkte internettoegang. Dit bedrag is inclusief de huur van een kabelmodem.

@Home Nederland
De @Home-ervaring levert internet zoals internet bedoeld is. Abonnees van @Home ervaren snelle, betrouwbare, efficiknte, always on diensten tegen een vaste prijs per maand, zonder telefoonkosten. Met een verrassend aanbod van interessante content zoals nieuws, sport, economie, games en nog veel meer. Content die is ontwikkeld door @Homes eigen redactieteam of samen met toonaangevende content-leveranciers. Al deze diensten zijn toegankelijk via een unieke breedband-portal die exclusief beschikbaar is voor @Home-abonnees. De @Home-internetdienst biedt ook extra faciliteiten, zoals drie mailboxen en 15 Mb webspace voor een eigen homepage.

@Home Nederland biedt breedband-internet aan consumenten die maximaal gebruik willen maken van de mogelijkheden die het internet biedt. Ze doet dat samen met content providers die internetgebruikers op een volledig nieuwe manier willen bereiken. En met kabelexploitanten die hun abonnees nieuwe diensten kunnen bieden tegen lage investeringen.

@Home Nederland is gevestigd in Amsterdam en distribueert zeer snelle en eenvoudig toegankelijke internet- en web-diensten, gebruikmakend van haar eigen infrastructuur en de glasvezel- en coaxinfrastructuur van kabelexploitanten. Door het gebruik van deze infrastructuren en het unieke netwerkmanagement van @Home ervaren abonnees aanzienlijk meer snelheid dan bij de conventionele internetdiensten. Doordat de verbinding met @Home always on is, wordt een unieke multimedia-applicatie aangeboden, die alle bestaande web-ervaringen overstijgt.

In @Home Benelux BV participeren @Home Network uit de Verenigde Staten, Intel Corporation, EDON N.V. en Palet Kabelcom B.V. @Home Benelux BV heeft op dit moment distributieovereenkomsten met CasTel en Palet Kabelcom (en binnenkort met NV Nutsbedrijven Maastricht), en bereikt daarmee ruim 1,4 miljoen huishoudens in Nederland. Bij @Home Benelux BV in Amsterdam werken circa 80 mensen. Meer informatie is verkrijgbaar op de @Home Nederland web-site: http://www.home.nl

Deel: ' Palet@home en Castel@home starten breedband-internetdienst '