Palm introduceert de kleinste, lichtste kleurenhandheld

CeBIT 2000, Hannover, 22 februari 2000 -- Palm, Inc., onderdeel van 3Com, breidt haar bekroonde productlijn uit met haar eerste kleurenscherm.

De Palm IIIc handheld computer is als eerste en enige hardware gebaseerd op het marktleidende Palm Computing platform met een kleurenscherm.

Palm, Inc. gaat ervan uit dat de nieuwe Palm IIIc ook de lichtste (192g) en kleinste ten volle functionele kleurenhandheld op de markt is.

De Palm IIIc opent een nieuwe wereld van mogelijkheden voor klanten door de uitzonderlijke helderheid en duidelijkheid van het kleurenscherm en de verbeterde gebruikersinterface. Klanten hoeven de draagbaarheid van de Palm handheld en het lange leven van de batterij niet in te ruilen voor kleuren van hoge kwaliteit. De Palm IIIc heeft een lang houdbare (ongeveer twee weken) geheugenvrije lythium-ionbatterij die in de bijgevoegde desktop cradle kan worden opgeladen.

De nieuwe Palm IIIc met 8MB toepassingsgeheugen kan afspraken van verschillende jaren en duizenden adressen bewaren, terwijl er voldoende ruimte over is om enige van de steeds toenemende lijst van bijna 5.000 toepassingen gebaseerd op Palm OS-software te draaien. Het upgradable flash-ROM geheugen maakt gebruik met toekomstige versies van de Palm OS-software mogelijk. De Palm IIIc handheld met het nieuwe donkere scherm en het openklapbare omhulsel is ontwikkeld op basis van het klassieke Palm III-product. Daardoor is het combineerbaar met honderden opklikbare accessoires. De Palm IIIc is onmiddellijk beschikbaar voor een geschatte prijs van NLG 1299,-.

Internationale versies zijn reeds beschikbaar in Duits en Engels. Een Franstalige versie zal waarschijnlijk in de lente geïntroduceerd worden.

Een nieuw niveau van leesbaarheid
De Palm IIIc gebruikt een thin film transistorscherm (TFT) om een uitzonderlijk helder beeld te produceren en levert een nieuw niveau van kijkcomfort en leesbaarheid. De Palm IIIc is ideaal voor gebruikers bij wie leesbaarheid een belangrijke vereiste vormt en bij diegenen die kleur gebruiken om informatie te categoriseren of beelden te creëren of zeer grafische spelletjes te spelen. Het lezen van het 256-kleurenscherm geeft hetzelfde rustige gevoel als het lezen van een stukje papier en is niet belastend voor het oog. Daarbij is het kleurenscherm helder en duidelijk en zeer gebruikersvriendelijk. Bijvoorbeeld, conflicten in afspraken worden in rood vertoond, waardoor de gebruiker onmiddellijk op de hoogte gebracht wordt.

Nieuwe Palm OS-software maakt het mogelijk
De Palm IIIc, een van de eerste met de nieuwe versie 3.5 van Palm OS-software, levert veel nieuwe kenmerken op het gebied van gemak, leesbaarheid en data-invoer. Deze sluiten in: agendaoverzicht, waarin gebruikers hun afspraken en takenlijst voor die dag op één scherm kunnen zien; toegang tot menuoverzichten door eenvoudig op de bovenkant van het scherm te klikken; keuzemogelijkheden in een contextsensitieve opdrachtstrook onder aan elk scherm in de vorm van een icoon; beveiliging dat gebruikers in staat stelt om privé gegevens en persoonlijke invoer met een wachtwoord te beveiligen; snelle duplicatie van adresgegevens; snellere synchronisatie met gebruik van HotSync-technologie; ondersteuning voor infrarood synchronisatie en een handig sluimeralarmknopje.

Kleurenapparatuur bij de Palm IIIc
De Palm IIIc, de eerste die gebruik maakt van de kleurensoftware van Palm OS, heeft een nieuwe categorie opklikbare accessoires geïnspireerd, ontwikkeld door derden. Verschillende nieuwe toepassingen die kleur ondersteunen, worden samen met de Palm IIIc geleverd.
1. Album To Go: digitale fotopresentatie van Club Photo, stelt gebruikers in staat jpeg foto's te downloaden met drag and drop (sleep-en-loslaat-functie).
2. PowerOne, een geavanceerde, gekleurde rekenmachine van Infinity Softworks Inc., bevat zakelijke en wetenschappelijke functionaliteit.
3. Chroma Gammon, het eerste fullcolour backgammon spelletje voor Palm handhelds van www.whitehorsegames.com, stelt gebruikers in staat om een vriend uit te dagen of tegen de computer te spelen.
4. Met Free Interactive Internet Service van AvantGo Inc. kunnen gebruikers door interactieve en persoonlijke Webinhoud van toonaangevende mediaverschaffers in meer dan 350 geoptimaliseerde kanalen browsen.

Additionele softwaretoepassingen voor de Palm IIIc worden binnenkort geleverd door derden. Bijvoorbeeld: Rand McNally and Company hebben StreetFinder Deluxe 2000 ontwikkeld, een wegenkaart en navigatiesoftware dat gebruikers van de Palm IIIc in staat stelt om kaarten en richtingaanwijzingen in kleur te downloaden. Zodra deze informatie is overgedragen aan de Palmapparatuur door een HotSync-synchronisatie, kan de gebruiker de kaarten aanpassen aan zijn eigen behoeften, bijvoorbeeld om specifieke zakelijke adressen te zoeken en te vinden. StreetFinder Deluxe 2000 wordt waarschijnlijk in op 1 mei 2000 beschikbaar gesteld. RandMcNally heeft te kennen gegeven een opklikbaar global positioning system (GPS) voor de Palm IIIc te ontwerpen en deze in de zomer te lanceren. Kijk op www.Palm.com voor de laatste informatie over softwarebeschikbaarheid.

Accessoires speciaal gemaakt voor de Palm IIIc
Om de Palm IIIc-gebruikers continu van een opgeladen batterij te voorzien, heeft Palm, Inc. twee speciale oplaadaccessoires ontwikkeld, die optimaal zijn voor de Palm IIIc handheld. De Palm IIIc Auto-Air Recharger Kit is de eerste Palm, Inc. accessoire dat gebruikers in staat stelt om hun apparatuur in de auto of het vliegtuig op te laden. De kit kan op de aansteker van de auto aangesloten worden of in het contactpunt op stoelen in eerste en business class van de meeste vliegmaatschappijen.

De Palm IIIc Recharger Kit past in elk standaard stopcontact in Amerika en heeft opklikbare adapters voor Brittannië, Europa en Australië. De elektrische Recharger Kit en de Auto-Air Recharger Kit zijn reeds beschikbaar tegen NLG 119,- elk.

Palm introduceert ook twee nieuwe draagtassen voor Palm IIIc-gebruikers. De Slim Leather Case (NLG 79,-) en de Snap-on Leather Case (NLG 89,-) bieden beide een chique bescherming van hoge kwaliteit voor de Palm IIIc handheld computer.

Deze nieuwe accessoires voor de Palm IIIc zijn een aanvulling op de lijst vastklikbare apparatuur van meer dan 500 hardware ontwikkelaars. Deze accessoires geven Palm, Inc. handheld computers de flexibiliteit om te dienen als een brede reeks producten, van een global positioning system receiver tot een complex wetenschappelijke meetinstrument tot een digitale camera.

Over Palm
Palm, Inc., onderdeel van 3Com, is toonaangevend leverancier van handheld computers zoals de Palm III, Palm V en Palm VII (slechts in Amerika verkrijgbaar). Het Palm Computing platform is de belangrijkste handheld ontwikkelomgeving en vormt de basis voor marktleidende handheld computers van Palm, Inc. en voor producten van de strategische partners van Palm, zoals IBM, QualCOMM, Franklin Covey, Handspring en Symbol Technologies. De handheld oplossingen van Palm zijn ontworpen om de toenemende mobiliteit en geografische verspreidheid van informatiemanagement te ondersteunen. Zodoende kunnen gebruikers de meest kritische informatie in hun binnenzak meedragen. Voor meer informatie bezoek onze Web site: www.palm.com.

Over 3Com
3Com biedt ruim 300 miljoen netwerkgebruikers toegang tot een rijke verscheidenheid aan informatiebronnen. 3Com verbindt meer mensen en organisaties met elkaar op een revolutionaire, maar eenvoudige en betrouwbare manier dan enige andere netwerkleverancier. De vernieuwende oplossingen van 3Com geven antwoord op de netwerkbehoeften van een brede groep gebruikers, van consument en eenmansbedrijf tot multinational, en van telecomaanbieder tot network service provider. Voor meer informatie kunt u onze Web site bezoeken: www.3com.com of onze site voor de pers: www.3com.com/pressbox.

Auteursrecht
Auteursrecht © 2000 Palm, Inc. of dochterondernemingen. Alle rechten voorbehouden. Palm Computing, Graffiti, HotSync, PalmModem, PalmPoint, PalmConnect, en Palm OS zijn geregistreerde handelsmerken. Palm, Palm IIIe, Palm IIIx, Palm IIIc, Palm V, Palm Vx, Palm VII, Simply Palm, iMessenger, Palm.Net, PalmPower, PalmSource, PalmGlove, Smartcode, HandWare, HandFAX, HandPHONE, ObjectSet, HandSTAMP, HandWEB, HandMAIL, Palm logo, Palm IIIe logo, Palm IIIxe logo, Palm IIIc logo, Palm V logo, Palm Vx logo, Palm VII logo, en het HotSync logo zijn handelsmerken van Palm, Inc. of dochterondernemingen. Andere producten en merknamen kunnen (geregistreerde) handelsmerken zijn van andere eigenaren.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Hinke de Koning Communicatie
Telefoonnummer: +31 (0)187 470 233