Papieren kennis wordt digitaal met nieuwe oplossing van Adobe

Adobe® Acrobat® Capture® 3.0 brengt ePaper-oplossingen een stap verder

Amsterdam, 8 februari 2000 - Bedrijven kunnen vanaf vandaag serieus gebruik gaan maken van de kennis die verborgen zit in hun papieren documenten. Adobe Systems komt namelijk met Adobe® Acrobat® Capture® 3.0, de nieuwste telg van de Adobe® ePaper® Solutions-familie. Acrobat Capture legt papieren documenten nauwkeurig digitaal vast en maakt er compacte Adobe PDF-bestanden (Portable Document Format) van die elektronisch kunnen worden doorzocht. De software overbrugt het gat tussen de papieren en digitale werkstroom en is cross-platform inzetbaar. Acrobat Capture is daardoor uitermate geschikt bij gebruik van grote hoeveelheden documenten en rapporten, maar bijvoorbeeld ook voor de opslag van getekende contracten en medische dossiers.

Hoewel het Internet zonder meer een cruciale rol speelt binnen zowel bedrijven als overheidsinstellingen, blijft de papierstroom onverminderd de boventoon voeren bij de dagelijkse bedrijfsvoering. De meeste organisaties hebben te maken met enorme hoeveelheden papier en steken veel energie in het archiveren en terugvinden van informatie. Acrobat Capture zorgt met een uitgebreide verzameling functies voor de stroomlijning van het proces waarbij teksten op papier in digitale vorm worden omgezet. Werkstromen worden geautomatiseerd, tekstherkenningsfaciliteiten worden verbeterd, informatie wordt geverifieerd en zo mogelijk gecorrigeerd en het geheel kan draaien op meerdere processors tegelijk waardoor ook grote volumes tekst eenvoudig te verwerken zijn.

"Papier staat zeker niet op het punt te verdwijnen, maar er bestaat wel grote behoefte aan een efficiënte manier om papieren documenten te integreren in bestaande digitale werkstromen", aldus Claude Ezran, directeur ePaper® Solutions bij Adobe Systems Incorporated. "Iedere organisatie die essentiële papieren documenten beheert wordt door Adobe Capture 3.0 in staat gesteld om strategische bedrijfsinformatie die ze nu alleen maar op papier hebben, goed toegankelijk te maken voor iedereen die die informatie nodig heeft, waarbij alles tegelijkertijd ook herbruikbaar wordt. Dat is een zeer aantrekkelijk vooruitzicht voor velen."

De nieuwe versie van Acrobat Capture is aanzienlijk sneller dan haar voorgangers en is daarmee uitermate geschikt voor papierverslindende marktsectoren zoals de farmaceutische industrie, de juridische wereld, defensie, de luchtvaart en de gezondheidszorg. Door het werk op een uitgebalanceerde manier over meerdere werkstations te verdelen, waartoe ook multiprocessorsystemen kunnen behoren, kan Acrobat Capture 3.0 iedere opdracht aan. Omdat Acrobat Capture 3.0 gebruik maakt van Adobe PDF is het voor kennisdocumenten aan te bevelen boven software op basis van TIFF. Beide bestandsindelingen houden het uiterlijk van de originele documenten in stand, maar Acrobat Capture 3.0 maakt Adobe PDF-bestanden die kleiner en overzichtelijker zijn dan TIFF-bestanden en waar bovendien gemakkelijker in kan worden gezocht.

Acrobat Capture 3.0 is leverbaar in twee versies om aan de wensen van verschillende klanten tegemoet te komen. De Acrobat Capture 3.0 Personal Edition, een standalone-toepassing voor een enkele computer, stelt gebruikers in staat 20.000 doorzoekbare Adobe PDF-pagina's aan te maken. Klanten kunnen daarnaast extra pagina's kopen. De Acrobat Capture 3.0 Cluster Edition draait op een cluster van werkstations waarover de werklast evenredig wordt verdeeld en is geschikt voor zeer grote hoeveelheden tekst. De Cluster Edition kent geen beperking voor het aantal te converteren pagina's.

Met behulp van de meegeleverde software-ontwikkelkit en de API (application programming interface) kan Acrobat Capture 3.0 eenvoudig worden geïntegreerd met document workflow software, fax- en email-toepassingen en scanning-software. Bovendien kunnen gebruikers een Web-interface maken waarmee OCR-taken op afstand kunnen worden aangeleverd. De door kennisbeheerders veelgebruikte Open Document Management API (ODMA), alsmede metadata, worden ondersteund, zodat integratie met ruim twintig bestaande systemen voor documentenbeheer eenvoudig te bewerkstelligen is.

Prijzen en verkrijgbaarheid
De Acrobat Capture 3.0 Personal Edition kan vanaf medio februari 2000 geleverd worden en zal naar verwachting NLG 1.500,- / BEF 27.425,- / Euro 681,- gaan kosten. De Acrobat Capture 3.0 Cluster Edition is per direct verkrijgbaar en gaat naar verwachting NLG 15.000,- / BEF 274.225,- / Euro
6.807,- per processor kosten. Beide producten draaien alleen op Windows NT workstations en hebben een Engelse gebruikersinterface (maar er is OCR-ondersteuning voor 16 talen). Acrobat Capture 2.0 blijft beschikbaar als instap-oplossing voor gebruikers van Windows 95 en 98.

Over Adobe
Adobe Systems is opgericht in 1982 en is een vooraanstaand leverancier van software voor grafisch ontwerp, de uitgeverij en afbeeldingen voor het WWW en voor de drukkerij en de op één na grootste producent van software voor de PC ter wereld met een jaarlijkse omzet die de 1 miljard dollar nadert. De onderneming produceert met prijzen onderscheiden software-applicaties voor het WWW en voor grafische ontwerpers, professionele uitgevers, organisaties die intensief gebruik maken van documentenintensieve organisaties, zakelijke gebruikers en consumenten. Adobe's producten bieden klanten de mogelijkheden visueel rijk uitgevoerde beelden en documenten te creëren, te publiceren en af te leveren verspreid over alle soorten printers en elektronische media. Meer informatie en de volledige versies van deze persberichten zijn beschikbaar via Adobe's websites www.adobe.nl en www.adobe.be.

Voor publicatie kunt u de volgende gegevens opnemen: Adobe Systems Benelux
Tel: +31 (0)20 65 11 200

Het Adobe-logo, Adobe, Acrobat en PostScript 3 zijn handelsmerken van Adobe Systems Incorporated. Microsoft, Windows en Windows NT zijn gedeponeerde handelsmerken dan wel handelsmerken van Microsoft Corporation in de Verenigde Staten en andere landen. Sun en Solaris zijn handelsmerken van Sun Microsystems. Macintosh is een handelsmerk van Apple Computer, Inc., gedeponeerd in de Verenigde Staten en andere landen. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van hun respectieve eigenaars.

Evelien van Waveren
Account Executive