Parallels Plesk Panel 10.4 verhoogt efficiëntie en levert klantspecifieke aanpassingen voor webhostingbedrijven en webdesigners

Nieuwe mogelijkheden verbeteren de functionaliteit van de toonaangevende oplossing in de sector voor control panels.

RENTON, Wash.--(BUSINESS WIRE)-- 20111201 --

Parallels® (www.parallels.com/eu/spp) de marktleider in hosting en cloud services, kondigde vandaag de nieuwste release van het Parallels Plesk Panel aan, het toonaangevende control panel voor het leveren en beheren van hostingservices. Parallels Plesk Panel 10.4 biedt verschillende nieuwe mogelijkheden en verbeteringen – inclusief de integratie voor Microsoft’s WebMatrix – waarvan zowel de serviceproviders als de eindgebruikers van de gehoste services de vruchten zullen plukken. Als de nummer één in de markt van server control panels, is Parallels Plesk Panel een compleet webhostingsysteem met volledig geautomatiseerde facturatie en een geïntegreerde Web Presence Builder, waarbij nieuw is de integratiemogelijkheden in sociale netwerken, zoals Facebook en Twitter. Tevens biedt het toegang tot meer dan honderd internettoepassingen voor het maken van unieke hostingpakketten en komt het tegemoet aan de verscheidenheid van klantbehoeften.

Parallels Plesk Panel bespaart tijd bij het creëren van websites, het beheren van e-mailadressen en het inzetten van applicaties op de servers en zijn intuïtieve gebruikersinterface betekent ook minder werk voor hosts en het ondersteunende personeel. Gehoste klanten – zoals IT-professionals, zakelijke en creatieve personen, webdesignstudio's en zelfs beginnende website-eigenaren – gebruiken Parallels Plesk Panel om hun websites en andere gehoste services snel en eenvoudig te kunnen beheren.

“De nieuwe functies en mogelijkheden van Parallels Plesk Panel 10.4 onderstrepen nog meer de toonaangevende positie als marktleider van de server control panels,” zegt John Zanni, Vice President, Service Provider Marketing and Alliances, Parallels. “We luisteren continue naar feedback van onze hostingpartners, die Parallels helpen bij het doorontwikkelen van de produktmogelijkheden, gebaseerd op de vraag vanuit de markt en de behoeften van de eindgebruikers. Parallels Plesk Panel 10.4 bouwt voort op onze traditie van rekening houden met het hostingecosysteem.”

"Met verbeteringen, zoals de ondersteuning van de Microsoft WebMatrix tool en de integratie van Web Presence Builder is Parallels Plesk Panel 10.4 de volgende stap naar een krachtig panel dat alle aspecten van server-, e-mail- en applicatiebeheer bevat voor zowel onze hostingwederverkopers als eindgebruikers," zegt Gerben van der Veen, CEO van Proserve. "Parallels Plesk Panel staat centraal voor ons succes, omdat het ons helpt om onze activiteiten zo efficiënt mogelijk te laten verlopen."

De nieuwe functies en mogelijkheden van Parallels Plesk Panel 10.4 bestaan uit:

• Ondersteuning van Microsoft's WebMatrix – biedt designers en ontwikkelaars mogelijkheden om beter te integreren met de bestaande tools van Microsoft zoals Visual Web Developer, Expression Studio, SQL Server en ASP.net op hun pc's.
  • Wijzigingen in Plesk Panel Power Pack – leveren meer waarde aan de gebruikers van Plesk Panel, inclusief nieuwe beheersmogelijkheden voor servers via Smart Phones en tablet pc's, met ondersteuning voor Apple iOS- (iPhone, iPad), Blackberry- en Android-apparaten, plus ondersteuning voor Kaspersky Antivirus en Unity Mobile Websites.
  • Geautomatiseerde upgrades op basis van nieuwe structuur – bieden root hosters de mogelijkheid te kiezen hoe vaak ze hun klanten willen upgraden.
  • Small Business Panel – door het inbouwen van dezelfde functionaliteit van het Small Business Panel in Plesk 10.4 wordt “Simple Mode” het officiële upgradepad voor dat product en worden de behoeften van de partners van Parallels voor vereenvoudigde test- en implementatieprocessen vervuld.
  • Vier productniveaus, inclusief Simple View – gebruikers kunnen kiezen uit verschillende weergaven op basis van hun behoeften en niveaus van IT-expertise. Er is nu een nieuwe ‘Simple View’-weergave beschikbaar voor minder ervaren eindgebruikers.
  • Eenvoudigere, klantspecifieke aanpassingen van kerncomponenten – dankzij het toewijzen van PHP-instellingen per afzonderlijke website en het toepassen van op maat gemaakte Apache-wijzigingen om upgrades door te voeren, kunnen gebruikers de juiste serveromgeving installeren die nodig is voor hun systeem.

Ga voor meer informatie over Parallels Plesk Panel 10.4 naar: https://www.parallels.com/eu/products/plesk/

Over Parallels

Parallels is een wereldwijde marktleider op het gebied van hosting- en cloud service-diensten en desktopvirtualisatie. Parallels, dat werd opgericht in 1999 is een snel groeiend bedrijf met meer dan 800 werknemers in Noord-Amerika, Europa en Azië. Ga voor meer informatie naar www.parallels.com/eu/spp, volg ons op Twitter www.twitter.com/ParallelsCloud of maak kennis met ons op Facebook www.facebook.com/ParallelsCloud.

CONTACT:
Mediacontacten:
Elijah Lawal
Bite Communications UK voor Parallels
Elijah.Lawal@bitecommunications.com
kantoor: 020 8735 9718
mobiel: 0791 786 2383 / 0787 574 2995
of
Rich Teplitsky, Senior Director, Parallels Service Provider Public & Analyst Relations
USA HQ
richt@parallels.com