NOC*NSF


woensdag, 5 juni 2002

Bedrijfspartners

Partners in Sport

Wat betreft de topsport heeft NOC*NSF eigenlijk maar één project, het programma Performance 2004. Doel is Nederland qua medailles structureel in de landen top-10 te krijgen en te houden. Contracten worden in principe alleen voor een hele Olympische cyclus van vier jaren gesloten. Negen Partners in Sport kozen voor Performance 2004: Ben, De Lotto, DSM, ENECO Energie, Ernst & Young, de NOS, Randstad, Volkswagen en Werkgroep Holland Imago.

Ben is Partner in Sport van NOC*NSF. Daarmee ondersteunt Ben de Nederlandse Olympische ploeg. Bijvoorbeeld in hun voorbereiding voor de Olympische Winter Spelen in 2002 in Salt Lake City en voor de Olympische Zomerspelen 2004 in Athene. Uiteraard weer op de typische Ben manier: creatief en effectief. Ben is een Nederlands bedrijf met als aandeelhouders T-Mobile (50%), Belgacom (35%) en Tele Danmark (15%). Ben is een van de snelst groeiende mobiele netwerken en biedt producten en diensten aan voor zowel privé als zakelijk gebruik. Ben biedt handige en innovatieve informatiediensten aan, die bellers met Ben bijvoorbeeld op de hoogte houden van de laatste nieuwtjes over de Olympische Spelen of over prestaties van individuele sporters.

De Lotto is een kansspelorganisatie met een belangrijke maatschappelijke taak. De opbrengsten die de merken van De Lotto (Lotto, Lucky Day, Toto en De Nederlandse KrasLoterij) genereren, komen ten goede aan goede doelen op het gebied van sport, cultuur, maatschappelijk welzijn en volksgezondheid. In 1999 droeg De Lotto maar liefst 115,4 miljoen gulden af aan deze goede doelen. De Lotto is, met ongeveer 80 miljoen gulden per jaar, de voornaamste structurele financier van de sport in Nederland.

Na het succes van Sydney zijn voor Salt Lake 2002 en Athene 2004 weer ambitieuze doelstellingen neergelegd. Dat doen wij als bedrijf ook. Ook DSM legt de lat hoog. In 2005 willen we een onderneming zijn met circa 10 miljard omzet, waarvan 80% wordt behaald met specialiteiten: hoogwaardige materialen en producten voor voeding en gezondheid. In onze tak van 'sport' wordt dat een wereldtopprestatie!

Als DSM sponsoren we alleen zaken waar we echt affiniteit mee hebben en waar we inhoudelijk iets aan kunnen toevoegen. De Olympische gedachte, de enorme ambitie en met name de passie die daarbij wordt uitgestraald, spreken DSM enorm aan. NOC*NSF wil er het maximale uit halen. Gaan voor medailles, met inzet van de beste middelen. Daaraan wil DSM een actieve bijdrage leveren! Natuurlijk is het de topsporter die het moet doen, maar hightech materialen en uitgebalanceerde voeding zijn onontbeerlijk. Materialen bijvoorbeeld moeten steeds lichter, sneller, mooier, sterker of kleiner zijn. Samen met specialisten van NOC*NSF en TNO zal DSM bekijken waar onze kennis en kunde de Nederlandse Olympische Ploeg verder kan helpen.

Door de liberalisering van de energiemarkt kan binnenkort iedere Nederlander zelf kiezen welk energiebedrijf het beste bij hem past. ENECO Energie maakt er een sport van om uit te groeien tot een van de beste leveranciers van elektriciteit, gas en warmte in Nederland. Een goede prijs en een goede service vormen daarvoor de basis. ENECO Energie wil de eerste plaats bereiken in de ranglijst van Nederlandse energiebedrijven. Als energieconcern dat toegroeit naar een toppositie wil ENECO Energie zich graag spiegelen aan de ontwikkeling van de sport, zowel aan de top als in de breedte. De inzet voor Performance 2004 is daar een logisch gevolg van. Via sponsoring van NOC*NSF, koppelen we ENECO Energie aan sport en daarmee aan begrippen als 'willen winnen', 'uitdaging' en 'plezier'. Dit past perfect binnen de doelen die ENECO nastreeft en wil uitstralen.

Als marktleider op het gebied van accountancy, belastingadvisering, juridische dienstverlening en interim- management heeft Ernst en Young een partner gevonden met gelijke ambities. Voor beide organisaties geldt immers dat zij mensen met talent en ambitie helpen op hun weg naar succes.

Doelstellingen van de sponsoring van NOC*NSF zijn het verhogen van de naamsbekendheid, positionering op de commerciële markt, relatiemarketing en associatie met de Olympische ringen bij recruitment van nieuwe medewerkers. Belangrijk onderdeel van de samenwerking is de ondersteuning van Topsporters op fiscaal en fiscaal-juridisch gebied.

Sport heeft bij de NOS altijd een belangrijke plaats gehad, niet in de laatste plaats vanwege het maatschappelijke belang van sport. De missie van de NOS als publieke omroep is o.m. het maken van kwalitatieve en onderscheidende sportprogramma's. De NOS brengt topsport voor iedereen. Het is dan ook logisch dat de NOS zich aan het NOC*NSF heeft verbonden als een van de Partners in Sport. De NOS onderschrijft de doelstelling van het NOC*NSF, vooral daar waar deze de sport in de breedte wil ondersteunen en ontwikkelen. De NOS zendt dan ook sinds jaar en dag vele takken van sport uit. Door professionele registratie en uitzending van deze sportwedstrijden draagt de NOS bij aan de ondersteuning van deze sporten in de samenleving.

Door het sponsoren van NOC*NSF geven we niet alleen uiting aan onze maatschappelijke betrokkenheid. We koppelen tevens heel bewust Randstad aan sport en daarmee aan begrippen als: winnen, uitdaging, warmte en plezier. Bovendien biedt de sponsoring unieke gelegenheden om nieuwe contacten te leggen en bestaande te verdiepen. We kunnen personeel leveren aan belangrijke sportevenementen. En, we gaan zelfs zo ver dat we (top)sporters in hun carrière begeleiden.

Volkswagen

Topsporters hebben een duidelijke behoefte: die van mobiliteit. Mobiliteit is een voorwaarde om talent tot zijn recht te kunnen laten komen. De inzet van Volkswagen bestaat daarom naast een financiële bijdrage uit auto's die Olympische sporters in staat stellen trainingen en wedstrijden te bezoeken, om flexibel met mobiliteit om te gaan. Daarnaast vinden wij het extra plezierig dat niet alleen topsporters baat hebben bij onze ondersteuning, maar dat deze via NOC*NSF ook ten goede komt aan opkomend talent.

Werkgroep Holland Imago

De Werkgroep Holland Imago doet er alles aan om Nederland internationaal op de kaart te zetten. Daarom is de werkgroep Partner in Sport van NOC*NSF. Goede sportprestaties en zeker Olympische medailles spreken wereldwijd aan. Als Nederlandse sporters presteren, is dat dus goed voor het imago van ons hele land. De Werkgroep Holland Imago investeert dan ook vol overtuiging in Performance 2004. De ambitie om de Olympische top 10 te bereiken, komt overeen met de tiende plaats die Nederland in de wereld inneemt met haar economische en industriële activiteiten. De Werkgroep Holland Imago bestaat uit vertegenwoordigers van o.a. de ministeries van VWS, LNV en Buitenlandse Zaken, MKB Nederland, VNO-NCW en de Economische Voorlichtingsdienst. Het Nederlands Bureau voor Toerisme (NBT) treedt op als projectcoördinator in de samenwerking met NOC*NSF.

Partners in Sport

Official Suppliers

Worldwide Olympic Partners

Deel: ' Partners in Sport '




Lees ook