Nieuwegein, 29 juli 1999

Partnership BOL en Adformatie
Adformatie Online dé plek voor boeken over marketing, media en reclame door samenwerking met BOL

De Nederlandse Internet-winkel BOL (www.bol.com) en Adformatie Online (www.adformatie.nl) gaan een strategische samenwerking aan. Hiermee neemt Adformatie als een van de eerste deel in het nieuwe partnerprogramma van BOL. Adformatie ontwikkelt zich meer en meer als portal voor marketing, media en reclame - een plek op Internet die als startpunt dient voor dat segment. Op de site zijn uiteenlopende rubrieken te vinden, die elk worden aangevuld met vakliteratuur. Het redactieteam van BOL levert hiervoor de informatie over de titels. Bezoekers kunnen via de website van Adformatie een keuze uit de boeken maken; BOL zorgt voor de transactie en verzending. Het partnerprogramma van BOL gaat in de loop van deze zomer van start en biedt eigenaren van particuliere of zakelijke websites de mogelijkheid een 'partner' van BOL te zijn.

Uitgeverij Samsom, uitgever van Adformatie en andere tijdschriften, beschouwt de samenwerking als een belangrijke stap. Directeur Klaas de Boer ziet Internet als een essentieel medium voor Adformatie vanwege de snelheid en mogelijkheden om verschillende mediatypen aan te bieden. "We geloven in de portal-gedachte. Naast goede content, zoals wij die bieden met dagelijks nieuws, beeld en geluid, horen daar ook bestelmogelijkheden bij. Wij kiezen voor een samenwerking met BOL vanwege de goede service die het bedrijf aan klanten biedt."

Adformatie Online is een toonaangevende website over reclame, marketing en media van Samsom B.V. dat onderdeel van Wolters Kluwer is. Op korte termijn wordt de site gecombineerd met die van de tijdschriften Sales Management, Communicatie en Tijdschrift voor Marketing tot een volledige portal voor professionals op deze gebieden. Wolters Kluwer is actief in 26 landen. Kernactiviteiten zijn juridisch en sociaal uitgeven, uitgeven voor bedrijven en instellingen, medisch uitgeven en het organiseren van opleidingen.

BOL (Bertelsmann Online) is de internationale e-commerce onderneming van Bertelsmann AG, met DM 28 miljard omzet het op twee na grootste mediaconcern ter wereld. Naast BOL Nederland zijn er BOL-winkels in Groot-Brittannië, Duitsland en Frankrijk. Op dit moment verkopen de online winkels boeken; later volgen CD's, CD-roms en videofilms. Bertelsmann bestaat 164 jaar en is in handen van twee beheersstichtingen. Bertelsmann, dat ernaar streeft het meest internationale mediabedrijf ter wereld te zijn, is groot geworden als uitgever van boeken, kranten en tijdschriften en richt zich steeds meer op muziek-, televisie-, online-, film- en radio-activiteiten. In totaal heeft Bertelsmann meer dan 60.000 mensen in dienst in 50 landen.

Voor aanvullende informatie kunt u contact opnemen met:

DLV Public Relations
Christel van der Boom