Partnership Uptime Group Nederland, HP en OpenVDC

BORNE, 20130613 -- Uptime group Nederland (UGNL), onderdeel van de Cronos Group NV, wil via een partnership met HP en OpenVDC cloud technologie beschikbaar maken voor kleine ISP's in Nederland.

UGNL wil via dit partnership cloud bursting diensten gaan aanbieden voor haar partners en klanten in de BeNeLux. Zij kunnen de UGNL cloud gebruiken voor extra capaciteit als hun eigen maximum is bereikt. Switchen tussen de verschillende cloud omgevingen gebeurt automatisch.

In dit partnership regelt UGNL de verkoop en het beheer. HP levert haar Converged Infrastructure, inclusief de benodigde servers, opslag en netwerk, beveiliging en software. OpenVDC levert de portal en cloud orchestrator software voor aansturing van gebruik en beheer van de verschillende cloud omgevingen.

OpenVDC is volledig geintegreerd en gecertificeerd voor de HP ConvergedSystem One Infrastructure. Zowel HP als OpenVDC leveren hun oplossingen via een pay per use model.

Volgens Toussaint van der Wal van UGNL bieden HP en OpenVDC samen een unieke oplossing voor hybride cloud oplossingen.

UGNL
Toussain van der Wal