Passieconcert in Everdingen: Pergolesi en Monteverdi

EVERDINGEN, 20170324 -- Op vrijdagavond 7 april wordt in de Petrus en Pauluskerk te Everdingen een Passie-concert georganiseerd, waaraan medewerking wordt verleend door sopraan Linda Vink, alt Annette de Wit en het IJsselsteins Kamerkoor onder leiding van Marilou Krouwel.

Linda Vink en Annette de Wit voeren samen het ontroerende “Stabat Mater” van Giovanni Pergolesi uit, waarbij ze begeleid worden door een strijkkwartet bestaande uit studenten van het Utrechts Conservatorium. Ook beide zangeressen hebben een binding met dit conservatorium: Linda Vink studeert momenteel in de laatste fase van haar Bachelor-opleiding Klassiek Zang bij Dobrinka Yankova en Annette de Wit behaalde hier haar diploma.

Naast de solisten treedt het IJsselsteins Kamerkoor op. Dit koor, dat in 2016 het 35-jarig bestaan vierde, heeft een omvangrijk repertoire. Voor dit concert heeft het koor gekozen voor muziek van Claudio Monteverdi. Het koor zingt in het Monteverdi-jaar, hij werd 450 jaar geleden geboren in Italië, een indringend werk uit van deze componist: de Sestina, een verzameling prachtige madrigalen, waarin gezongen wordt over de tranen van iemand die een dierbare is verloren.

Behalve muziek van deze Italiaanse componisten kunt u ook luisteren naar muziek van Händel, Purcell en Elgar.

Aanvang van het concert is 20:00 uur, vanaf 19:30 uur is kerk geopend voor het publiek. De Petrus en Pauluskerk vindt u aan de Lekdijk 25 in Everdingen. De entree is vrij, waarbij een vrijwillige bijdrage zeer op prijs wordt gesteld. Plaatsen kunt u reserveren via cceverdingen@hotmail.com of via dhr. T. van Putten, tel.nr. 06 11438486

Zoekwoorden:

Deel: ' Passieconcert in Everdingen Pergolesi en Monteverdi '