BMC Software-product PATROL voor Microsoft Systems Management Server waarborgt beschikbaarheid en performance van SMS

Nieuwegein, 22 februari 1999 - BMC Software introduceert PATROL voor Microsoft Systems Management Server (SMS), het nieuwste product voor bewaking en beheer van SMS. PATROL voor Microsoft SMS is het eerste BMC-product dat gebruikmaakt van Windows Management Instrumentation (WMI), een Microsoft-technologie die is voortgekomen uit het Web-Based Enterprise Management (WBEM) initiatief. Gecombineerd met SMS, kan PATROL voor SMS snel storingen applicaties en -databases opsporen en verhelpen. Het nieuwe product completeert het al eerder op de markt gebrachte product PATROL Adapter for WBEM.

PATROL voor SMS ziet toe op de juiste werking van SMS. Een groot aantal beheerfuncties verloopt via de PATROL Console, waardoor het beheer vanuit het perspectief van de operator een stuk gemakkelijker wordt. Doordat PATROL voor SMS veelvoorkomende databasetaken zelf uitvoert en ook afgebroken jobs opnieuw start, gaan de beschikbaarheid, performance en betrouwbaarheid van SMS erop vooruit. In combinatie met PATROL voor Microsoft SQL Server kan het nieuwe product worden gebruikt om de databasecomponenten van de SMS-omgeving te bewaken. In combinatie met andere PATROL-producten kunnen alle bedrijfskritische applicaties in de onderneming worden beheerd.

WBEM

Web-Based Enterprise Management (WBEM) is een initiatief waaraan diverse gestandaardiseerde beheer- en Internet-technologie ën ten grondslag liggen. Deze zijn ontwikkeld door BMC Software, Cisco Systems, Compaq Computer Corporation, Intel en Microsoft teneinde uniformiteit aan te brengen in het beheer van zakelijke computeromgevingen. Dankzij WBEM kan de IT-sector geïntegreerde, op standaards gebaseerde beheertools ontwikkelen waarin nieuwe technologieën zoals CIM en XML zijn opgenomen.

BMC Software BMC Software Inc. ontwikkelt en levert wereldwijd software-oplossingen voor applicatie- en gegevensbeheer voor mainframe- en open-systeemomgevingen. BMC Software is momenteel de op zes na grootste onafhankelijke softwareleverancier, met een jaaromzet van ruim $ 730 miljoen. BMC Software is gevestigd in Houston, Texas en is actief in meer dan 50 landen. De Nederlandse verkooporganisatie is gevestigd in Nieuwegein. Additionele informatie over BMC Software kunt u ook vinden op de BMC Software home page op: https://www.bmc.com

Meer informatie via: BMC Software B.V. Schoep & Van der Toorn Marina Kulik Anja Verheij / Sharon Montsanto 030 608 55 00 020 487 40 00

Marina_Kulik@BMC.COM Anja@svdt.nl / Montsanto@svdt.nl

Deel: ' PATROL waarborgt beschikbaarheid en performance van SMS '